سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان همدان صاحب پردیس سینمایی مدرن می شود

رییس حوزه هنری استان همدان گفت: عملیات اجرایی نخستین پردیس سینمایی مدرن استان با چهار سالن نمایش آماده بهره برداری شد.

محمدمهدی سماوات افزود: «پردیس سینمایی مهر همدان» با درجه کیفی مدرن، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین با حضور مسئولان کشوری و استانی بهره‌برداری می‌شود.

او می گوید: این پردیس دارای چهار سالن به نام‌های «قدس» با ظرفیت ۲۷۵ صندلی، «هما» با ظرفیت ۸۴ صندلی، «بوعلی» با ظرفیت ۵۷ صندلی و «آفتاب» با ظرفیت ۴۳ صندلی است و می‌تواند به صورت همزمان امکان اکران چهار فیلم مختلف را داشته باشد.

با افتتاح «پردیس سینمایی مهر» جمع سالن‌های اکران در استان همدان به ۹ سالن افزایش یافته و ظرفیت اکران فیلم‌های متنوع و به روز کشور، در استان فراهم شده است.

سماوات با اشاره به اینکه مقاوم سازی و بازسازی «پردیس سینمایی مهر» به مساحت ۷۰۰ متر مربع و زیر بنای حدودی ۲ هزار متر مربع در بازه زمانی ۱۸ ماهه انجام شده،گفت: برای ساخت این پردیس سینمایی بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات «موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز» اختصاص داده شده است.

او افزود: در این پردیس سینمایی از جدیدترین تجهیزات فنی همچون سیستم‌های پیشرفته پخش لیزری، صدای دالبی و صندلی‌های جایگاه ویژه در سالن اصلی استفاده شده است.

فضاسازی مناسب، بوفه و کافی شاپ، اضافه کردن امکانات و تجهیزاتی مانند سیستم جدید اطفا حریق، تلویزیون ۲۰ متری دیجیتال سردر سینما، بلیت فروشی الکترونیکی و مکانیزه، نمای سنتی و دیگر موارد از امکانات این مجموعه فرهنگی است.

او گفت: بازسازی سینما قدس سابق و ساخت پردیس سینمایی را از ضروریات فرهنگی همدان بود و  با همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلی سینماها، «موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز» و مدیر امور سینمای حوزه هنری استان با تدبیری خلاقانه این معضل و تهدید را به یک فرصت تبدیل کردند که در پی آن سینما قدس فرسوده به پردیسی کامل و به‌روز تبدیل شد.

همزمان با افتتاح «پردیس سینمایی مهر همدان»، رونمایی از کتاب «کوله‌های پر از لیمو» و چاپ سی‌ام کتاب «حاج جلال» به همراه آیین گرامیداشت مقام جانباز سرافراز حاج جلال حاج بابایی برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.