سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کالاهای قاچاقی که سر از فضای مجازی درآورده‌اند!

محصولاتی که واردات آنها ممنوع شده، به راحتی در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی به فروش می‌رسند و دستگاه های مسئول نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند.

با  جست و جویی ساده در سایت های اینترنتی، محصولاتی را پیدا خواهید کرد که اغلب آنها وارداتشان ممنوع است؛ از اقلام کوچک مثل انواع خوراکی‌ها و پوشاک تا اقلام بزرگتری مانند لوازم خانگی به کشور وارد شده  و به راحتی در فضای مجازی فروخته می‌شوند.

 

 اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: اغلب این محصولات که وارد کشور می شوند، قاچاق هستند و بیشتر از طریق فضای مجازی به فروش می‌رسند.

بررسی‌های ما نشان می‌دهد کالاهای قاچاق نه فقط در شبکه‌های اجتماعی به فروش می رسند که حتی فروشگاه‌های معتبر اینترنتی هم این محصولات را می‌فروشند. یک جست و جوی ساده در فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند شما را به محصولات خارجی برساند که واردات آنها از پایه و اساس به دلیل داخلی سازی آن ممنوع شده است.

حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن لوازم خانگی گفت: با وجود اینکه واردات محصول کامل لوازم خانگی ممنوع است، لوازم خانگی مدل ۲۰۲۰ را وارد می‌کنند و می‌فروشند. حتی شرکت پست آن را ارسال می‌کند، بیمه‌های دولتی آن را بیمه می‌کنند و بانک های دولتی به آن امکان پرداخت می‌دهند.

علت این بی توجهی را از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت پیگیری کردیم که گفتند با فروش مجازی قاچاق برخورد نمی‌کنیم، چون با فروش فیزیکی آن هم برخورد نمی‌شود.

علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می گوید:  کالا‌هایی که قصد مبارزه با قاچاق آنها وجود دارد و در فضای فیزیکی هم با آن مبارزه می‌شود، در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و در فروشگاه‌های مجازی هم مورد برخورد قرار می‌گیرند. طبیعی است زمانی که با عرضه کالای قاچاقی به صورت فیزیکی برخوردی نمی‌شود نمی‌توان توقع داشت در فضای مجازی مورد برخورد قرار بگیرند. در مجموع ما سعی داریم با انواع کالا‌های قاچاق مقابله کنیم.

 مشاهدات میدانی ما اظهارات رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک را تایید می‌کرد، همان محصولاتی که در فضای مجازی فروخته می‌شد، به راحتی در مغازه‌های سطح شهر در دسترس هستند. پیدا کردن آنها شاید کمی زمان بیشتری از خرید اینترنتی بگیرد، اما همان محصول را با همان شرایط پیدا خواهید کرد.


بیشتر بخوانید: 


طبق اعلام رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی رسیدگی به قاچاق فروشی چه در فضای مجازی و چه در سطح بازار بر عهده ستاد مبارزه با قاچاق است.

موضوع را از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم پیگیری کردیم. امیر محمد پرهام‌فر مدیر کل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: حتی اگر یک مورد محصول قاچاق در بین صد‌ها محصول قانونی در فروشگاه‌های آنلاین برای فروش گذاشته شود، تخلف محسوب شده و به سایت تذکر داده می‌شود تا از فروش موردی آن هم جلوگیری شود.

اما دولت راهکار اصلی حل این چالش را سامانه‌ای شدن سازوکار مقابله با قاچاق می‌داند، رئیس جمهور در روز ۲۵ آذر سال گذشته گفت: نیازمند یک بازنگری نسبت به روند مبارزه با قاچاق کالا در کشور هستیم و باید قوانین مرتبط با ورود اجناس جلوی چشم مردم قرار گیرد و برای تمام کشور قوانین یکسان باشد. این کار سامانه‌ها اقدام خوبی است که باید به آن توجه شود.

سامانه‌هایی که در کنار هم سامانه جامع تجارت را تشکیل می‌دهند و طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق، تا پایان فروردین تکمیل خواهد شد.

دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق یک اسفند سال ۱۴۰۰ گفت: در خصوص سامانه جامع تجارت خود آقای مخبر ورود کردند؛ ما هم سامانه‌ای را تهیه کردیم که پیشرفت تکالیف دستگاه‌ها را رصد می‌کند و امیدواریم تا انتهای فروردین اهداف محقق شود.

اقدامات دولت و ستاد مبارزه با قاچاق در جای خود باید انجام گیرد، اما مردم از تولید کنندگان هم انتظار دارند تا با بالا بردن کیفیت و کاهش قیمت شرایطی ایجاد کنند که فضایی برای فروش محصولات قاچاق باقی نماند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
امید
۱۳:۲۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا چه کسانی در دولت و حکومت از قاچاق های کلان حمایت میکنند.نمونه اش تبلیغ و فروش یخچالهایی خانگی خیلی بزرگ که شاید 2 برابر سایدبای ساید معمولی بزرگی دارند . به تعداد زیاد و عمده. که جابجایی و مخصوصا عبور آنها از مرز و گمرک کار هر کسی نمی تواند باشد.
علی
۰۸:۰۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا پدر قاچاقچی ها را بیامرزه جون خودشون رو بخطر می ندازن تا یه کالای با کیفیت با قیمت مناسب به دست مردم برسونند
ناشناس
۱۷:۵۰ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
انحصار همیشه فساد و رانت می آورد وارد کنندگان این کالاهای به اصطلاح قاچاق همان رانت داران و وابستگان قدرت هستند ماهواره چند دهه است که ممنوع است ولی در سراسر کشور بوفور آن هم بروزترین مدل ها موجود است !؟ اگر دولت عاقل بود آزاد می کرد و مثلا 10٪ مالیات برآن می گرفت ( به فرض واردات حداقل 100 میلیون ماهواره در 30 سال گذشته و گمرک 10٪ قیمت متوسط امروز میشود 100 هزار تومن برای هر دستگاه درآمد دولت در طی این سالها حداقل 100 هزار میلیارد تومن می شد! با نرخ های امروز ) حالا سر دولت بی کلاه مانده ولی از ما بهتران صاحب ثروت های کلان شدند .
ناشناس
۱۵:۱۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
آیا فضای مجازی روده ی راست تو شکمش داره؟!
مهدی
۱۱:۴۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
اگه کالای ایرانی نه کیفیت داره نه قیمت مناسب و انحصار برای خودشون درست کردن با این اوصاف کالای ایرانی به مقرون به صرفه نیست
ناشناس
۱۱:۱۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
دیگه بهتر از اینه که بدرد هیچ کار دیگه ای نخوره جز اندوختن و اندوختن
فرهاد
۱۰:۴۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
تراخدااگرکره ای سفت وسخت جلوش بگیرید
محمد.ن.ک
۰۹:۳۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
با سلام.هدف ما از وقت گذاشتن و نظر دادن اینست که شما به وضوح ببینید که ملت بالای 95 درصدشون با ممنوعیت واردات خودرو و لوازم خانگی و کلا تحریم و فشار بر ملت به نفع یه عده مخالفن.و دوست دارن مثل تمام کشورهای دیگه واردات کنترل شده خودرو و لوازم خانگی آزاد باشه تا هم بتونند انتخاب کنند.که این به ارتقاء کیفیت محصولات داخلی کمک می کنه.وقتی همه چی ممنوع باشه شرکتای داخلی خیالشون راحته که ملت مجبورن بخرن،دقتی رو کیفیت و قیمت و بروز شدن با برند های روز دنیا رو ندارند و این همه جوره به ضرر ما ملت هست.
و اگر نظرات رو به سمع و نظر رهبری، نمایندگان و رئیس جمهور برسونید بعنوان یه شاخصه که ملت با نمایندگان در زمینه واردات خودرو و لوازم خانگی موافقن خیلی خوب هست.
ناشناس
۰۱:۵۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
ماشاالله اینقدر از کالاهای داخلی حمایت شد که تو یه هفته قیمت اجناسشون رو دو برابر کردن. یخچالی که ده میلیون بود تو ده روز شده بود بیست میلیون. انحصار دست اینا هم افتاد دیگه میشه مثل خودروسازی. کاش این کالاهای داخلی رو هم خودمون میساختیم همه قطعات از چین میاد اینجا مونتاژ میشه مثل ال ای دی ها.
خود رهبری هم فرمود ما گفتیم حمایت کنیم ولی نگفتیم گرونفروشی کنید.
بقیه اجناس چون لوازم یدکی تو ایران موجود ندارن خریدشون ریسک بالایی داره نمایندگی هم ندارن
ناشناس
۲۳:۱۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
هر کی به فکر خویشِ بزی به فکر ریشِ
ناشناس
۲۳:۰۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
تولید کننده های داخلی تعریفی ندارن و الا محصولات خودشونو خیلی ارزان تر و با کیفیت تر به بازار عرضه می کردند
ناشناس
۲۳:۰۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
ممنوعیت کالای قاچاق بازار رو تخریب کرده و گرانی بسیار شدید شده
امید
۲۳:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
وقتی فرزندان و نزدیکان قانونگذاران و مجریان قانون : از بزرگترین مافیاها و دلالان کشور هستند . کالای قاچان بدون هیچ مشکلی در کشور روان خواهد بود.
7891
۲۲:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
باید گلوی قاچاق بریده شود.
ناشناس
۰۶:۵۱ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
باید حساب شده عمل کرد. اگر کالای داخل تامین نشه، بریدن گلوی قاچاق فقط مشکلات قیمت کالا رو چند برابر میکنه!
محمد
۲۲:۰۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مسئولان ابتدا باید تولید کنندگان را به بالا بردن کیفیت و کاهش قیمت الزام کنند و در صورت همکاری تولید کنندگان از کالاهای وارداتی جلوگیرز کنند در اینصورت مردم خود به خود به سمت تولید داخلی میل پیدا می کنند و بازار رقابتی می گردد
ناشناس
۲۲:۰۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
همین کالاهای قچاق نباشه بیچارمون میکنن
ناشناس
۲۱:۵۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دیگه خداوکیلی Hobby نامردیه جلوی وارداتش گرفته بشه! تا وارداتش ممنوع شد شد ۴ تومن! شکلات به این خوبی چرا باید این طور بشه؟
محمد.ن.ک
۲۰:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چرا دیر نظرات رو درج می کنید؟
باشگاه خبرنگاران جوان
۲۰:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام
طی چند روز اخیر حجم انبوهی از نظرات رو داشتیم، بیش از ۴ هزار نظر که انتشار آنها زمان‌بر شد
مهدی
۱۹:۵۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
باید ورود کالاهای خارجی ازاد بشه ! چون از وقتی که ورود کالای خارجی ممنوع شد محصولات داخلی بدون رقیب وبدون ارتقای کیفیت و افزایش چشمگیر قیمت بازار رو در دست گرفتن .وهیچ یک از مسئولین مربوطه برای مقابله با این بحران کاری نکردند !
ناشناس
۰۱:۳۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
مسئول کارش خوردن پول ملت و ارسال برای فرزندان در امریکا انگلیسیه
ناشناس
۱۷:۲۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مگر مردم این کالاهای قاچاق رادپو کردند!!!
ناشناس
۱۵:۳۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خدا رو صد هزار مرتبه شکر راه هایی برا دور زدن تحریم های داخلی وجود داره
ناشناس
۱۵:۳۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خدا رو صد هزار مرتبه شکر راه هایی برا دور زدن تحریم های داخلی وجود داره
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
بهونه برای صیاهنت هست انجام بدید هی فضای مجازی فضای مجازی
ناشناس
۱۴:۴۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خب، اونهایی که این کالاها رابه عنوان قاجاق گرفتند، دارند قاچاقی درسایت می فروشند!!! کار مردم عادی که نیست!!! باز پای مسؤلین کاخ نشین درکاره!! ؟؟؟
ناشناس
۱۴:۴۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مسولان هر چیزی را بخوان درست کنند بدتر خراب میشه برای حمایت از تولید داخل اومدید جلوی واردات را بگیرید قیمتهای لوازم تولید داخل فضایی شد آخه شما بیسوادها چرا دست از سر کچل ملت بر نمیدارید انتقادها را هم که بر نمیتابید
منصور
۱۴:۲۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
واقعا خوشحالم که این قاچاقچیان محترم هر روز خودشان را اپ دیت میکنن
اگه نبودن این اقایان محترم معلوم نبود تولید کننده داخلی چه به سر این ملت مظلوم میاوردن // نگاهی به صنعت خودرو سازی بیاندازید // اردی ای به قیمت بنز
ناشناس
۱۴:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
کالا قاچاق توی ایران است یا فضای مجازی باشه یا توی بازار باشه اتم پیدا کردی
ناشناس
۱۳:۳۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
هیچ ادم عاقلی نمیره پول برای اجناس اشغال ایرانی بده طرف میره لوازم خارجی میگیره که یک عمر خیالش راحته که خراب نمیشه قیمتش هم از ایرانی ارزونتره اگه راست میگین کیفیت محصولتون به اندازه کیفیت خارجی ببرین بالا و قیمت درست و واقعی بدین هیچکس نمیره خارجی بخره دیگه ولی وقتی اجناستون اشغال به تمام معنا هست و قیمتش هم سر به فلک هیچکس احمق نیست بخره شماها فقط میخوایین خون مردم تو شیشه کنین کیفیت براتون مهم نیست مثل خودرو اشغال تولید میکنید ولی به قیمت بنز برای مردم قالب میکنید
ناشناس
۱۲:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
قیمت اجناس داخلی سر به فلک میزنه مردم چکار کنن شرکت های تولیدی که اجناس خارجی رو مثلا داخل تولید میکنن هم همچی از خارج میارن اینجا فقط سرهم میکنن به قیمت نجومی میفروشن وقتی کل چرخه از موواد اولیه تا تولید و توزیع ایراد داره همین میشه زمانی که واردات آزاد بود ایران ناسیونال محصولاتی میزد که هنوز توی خونه مردم استفاده میشه مردم به شرکت ایرانی افتخار میکردن ولی الان هرچی بخری فردای نصبش زنگ میزنی گارانتی عمرا درست بشه یا تعویض کنن برات مسئولی که گذاشتن برای تعمیرات اینقدر بد برخورد میکنه اینگار گدا هستی نه اینکه پول دادی برای پولت ارزش قائل هستی شرکت هم ازون بدتر اینقدر دست به سرت میکنن تا خسته میشی قیدتعمیر میزنی میفروشیش میری خارجی میخری
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
بی عرضه گی دولت های ما در کنترل کالا-گرانی و تورم شاید هم خواسته دولت ها بوده!!
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
یه سوال: این کالا ها بعضا از چند کشور عبور میکنند چند واسطه چندین هزینه حمل و نقل و .... چرا ارزون تر از کالاها و لوازم خانگی ایرانی است؟ چرا مواد اولیه و ورق به قیمت جهانی در اختیار تولید کننده ایرانی قرار میگیرد تا نتواند با رقبای خارجی رقابت کند؟!
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
کدام مسوول،
مسوولین ما خودقاچاقچیهستند، سایتها هم از خودشونه
شماهم دنبال زیر بغل مار میگردی،
تمام شد، بای بای
بزودی کشور تجزیه میشه، و دیگه کار از کار گذشته
Salar
۱۱:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
جناب خبر نگار خدا نشناس یکم به مردم رحم کن تنها امید ما تو این گروهی خرید از بازار های مرزیو قاچاق هست تو هم پول گرفتی هی خبر می‌زاری که نون اون بد بختی رو با مردم و آجر کنی ، کی پول داره یخچال داخلی پنجاه میلیونی بخره بخاطر یکم شیتیل نون مردمتو آجر نکن بعدا خودتم مجبوری بجای الجی بری امرسان بخریا .
مصطفی
۱۰:۵۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اینا از کانتینرای برادرا درمیاد
زیاد حساس نشید
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
برای اینکه خود نهادهای مسئول و نظارتی اقدام به واردات و فروش اینگونه لوازم می‌کنند.
حسین
۱۰:۴۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
نشان از عدم سو مدیریت است بله ایران شده هرکی هرکی مدیریت بود سر از فضای مجازی در نمی اورد
ناشناس
۱۰:۲۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
کالای قاچاق قیمت خیلی پایین تر و کیفیت بسیار بالاتر
ناشناس
۱۰:۲۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
بهترین کارو میکنن.اگه میتونی برو یه یخچال برا خونت بخر.نیست.با صفه.
ناشناس
۱۰:۱۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
باید کالای برقی کد فروش داشته باشه تا از قاچاق جلوگیری شه!
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
به اسم مبارزه با قاچاق کاری کنید تا کالاهای مورد نیاز مردم نایاب بشه و قیمت ها به صورت نجومی بره بالا الان کولر دوتیکه ۲۴ هزار بدون ضمانت زیر ۲۰ تومن پیدا نمیشه یخچال فریزر دوقلو زیر ۲۰ نیست خدا لعنت کنه هرکسی که باعث این وضعیت شده
ناشناس
۰۹:۵۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،

وقتی در خیابان بعضی هنجارشکنی ها و قانون شکنی ها مثل بی حجابی یا رابطه نا مشروع دو نا محرم را می بینم ،

دچار **توهم** می شوم که اینها مأمور دولت هستند و
خود را استتار کرده اند برای همین راحت هستند و اتفاقی برای آنها نمی افتد ،

آخر گناه کردن از بی حجابی و روزه خواری رابطه نامشروع
به این راحتی !!!!!

متوهم .
مسعود
۰۹:۵۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
جلوگیری بشه که تولید کننده داخلی خون مردم تو شیشه کنه مثل ایرانخودرو و سایپا، شما اگه جرعت داری کیفیت محصولات بالا ببر تا مردم کالای داخلی بخرن، بطور مثال لامپ ایرانی انقدر کیفیتش بالا هست و ضمانت داره هیچکس نمونه خارجی که قیمتش خیلی کمتر هست نمیخره
محمد.ن.ک
۰۹:۴۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
اگه دلت میسوزه برا ملت دلت بسوزه آقا یا خانم تهیه کننده ی گزارش!!!!
دلت برا ملتی بسوزه که محدودشون کردن به انتخاب محصولات بی کیفیت انتخاب (اس کهنه وا) و شرکت ارجی که ورشکست شد و چند ساله خبر از علم روز نداره و دستگاهاش بروز نیستند و فردا یخچال بی ارجی روانه بازار میکنه و من و شما را مجبور به خریدش می کنند بعنوان حمایت از تولید ولی در اصل اگه ما خرید کنیم میشه حمایت از دزدا.
من نوعی ندارم جنس مرغوب و گرون بخرم اونایی که وضع مالی خوبی دارن چه گناهی کردند که محدود بشن و بیان لباسشویی کثیفشوما بخرند؟؟؟؟
دلار برا خودرو و لوازم خانگی برند های خوب دنیا نیست اما برا هر جنس بنجل و بی کیفیت چینی هست؟!!!!!
ناشناس
۰۹:۳۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
بهترنیست به جای برخورد بافضای مجازی جلوی قاچاق بعد این همه سال بگیرند
omid
۰۹:۲۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چطور این جنسهای بهاین بزرگی روقاچاق میکنن که نمیبینن همش دروغ با قاچاقچیان دستشون تویه کاسست مفت خورای مفسد فی الارض
علی
۰۹:۱۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خدا پدر قاچاقچی ها و چت باز ها رو بیامرزه
اگه نه برای کالای ایرانی باید ثبت نام کنیم و منتظر قرعه کشی باشی
ناشناس
۰۸:۵۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مسولین دستگاههای مسول دارند رشوه شون رو میگیرند.