سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصنافی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران اعلام کرد:

دهکده باغ‌ها ویژه باغ‌های قصردشت در شیراز راه‌اندازی می‌شود

شهردار شیراز گفت: به دنبال ایجاد دهکده باغ‌ها برای حفظ باغات قصردشت شیراز هستیم تا این باغستان‌ها در اختیار شهروندان قرار گیرد.

سید احسان اصنافی در نشست خبری گفت: مطالبات شهرداری شیراز از دستگاه‌های دیگر ۱۶ هزار میلیارد تومان است که مقرر شده مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از این رقم بصورت تهاتر پرداخت شود و مدیریت شهری شیراز همچنان پیگیر پرداخت مابقی بدهی‌های سایر دستگاه‌ها به شهرداری است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان  مبنی بر اینکه بسیاری از باغداران با عدم آبیاری و خشک شدن باغ‌ها سعی در فشار تغییر کاربری دارند و مشخصا برنامه‌ شهرداری در این خصوصکه صرفه اقتصادی شدن باغ‌ها بیش از تغییر کاربری؛ باغداران را متقاعد کند چیست؟ گفت: دنبال ایجاد دهکده باغ‌ها برای حفظ باغات قصردشت شیراز هستیم تا این باغستان‌ها در اختیار شهروندان قرار گیرد.

به گفته اصنافی، باغ باید برای باغدار صرفه اقتصادی داشته باشد که در این راستا طرح بازنگری باغات با هدف اقتصادی کردن باغات و حفظ آن توسط باغداران در دستور کار قرار دارد.

شهردار شیراز گفت: زمان شروع فعالیت مدیریت شهری کنونی شیراز این ارگان حدود ۶ هزار میلیارد تومان بدهی داشته که تلاش داریم تا پایان سال جاری کاهش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این بدهی تسویه شود.

او همچنین در پاسخ به سوالی دیگر خبرنگار ما، در خصوص عدم ثبت جهانی مجموعه زندیه و ارگ کریم خان زند به دلیل ساخت هتل آسمان و آخرین تصمیمات در این باره گفت: مجموعه زندیه شامل ارگ، بازار، مسجد، حمام و... در حال پیگیری است، موضوع هتل آسمان هم در حال حاضر در شعبه تجدید نظر ماده صد در حال بررسی است.

شهردار شیراز گفت: سهم شهرداری شیراز از جرایم راهنمایی و رانندگی در سال گذشته تنها کمتر از ۲ درصد پرداخت شده است.

او به موضوع حفظ بافت تاریخی شیراز اشاره و گفت: بافت تاریخی شیراز شامل بنا‌هایی خشتی است و اگر احیا نشود ۵۰ سال آینده هیچ اثری از آن باقی نیست لذا نخستین راه حل برای رفع مشکل این بافت جاری کردن جریان زندگی در بافت است؛ خانه‌های میراثی باید باقی بماند، اما راه دسترسی نیز برای این بنا‌ها نیاز است.

او گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شیراز ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بود که در متمم بودجه این سال به ۹ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

اصنافی گفت: در شش ماهه نخست پارسال مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این بودجه محقق و تا پایان سال این رقم به ۹ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و بیش از ۹۸ درصد محقق شد.

او گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری شیراز ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان مصوب شده که به نسبت بودجه سال گذشته ۲ و نیم برابر افزایش پیدا کرده است.

شهردار شیراز گفت: در جهت انضباط مالی تعداد حساب‌های شهرداری در راستای شفاف سازی از ۴۳۰ به ۱۰۰ حساب کاهش پیدا کرده است.

او در پاسخ به سوالی در خصوص بازپس گیری ساختمان انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس که متعلق به شهرداری است، گفت: فضا‌هایی که در تولید درآمد و ثروت برای شهروندان اهمیت دارد در حال احصاء است و از این جهت ساختمان کنونی این انجمن تنها برای جلسات استفاده می‌شود و برای فرهنگسازی موضوع عفاف و حجاب پیشنهاد بازپس گیری آن داده شده، اما هنوز هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده و هر کاری با همفکری هیات رئیسه انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس انجام می‌شود.

شهردار شیراز گفت: بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته در خط ۲ مترو شیراز هزینه شده که پیش بینی می‌شود در هفته شیراز سال ۱۴۰۲ مسافرگیری در این خط انجام شود.

اصنافی گفت: تکمیل لوله گذاری آب‌های سطحی یکی از اولویت‌های امسال شهرداری است که پیش بینی می‌شود این کار با ۲۶۸ میلیارد تومان امسال به اتمام خواهد رسید.

او در پاسخ به سوالی در خصوص تایید حکم شهردار شیراز گفت: موعد بررسی و تایید این حکم گویا در اردیبهشت امسال است و هنوز مشخص نیست.

اصنافی گفت: ۷۰۰ پرونده شهرداری در دیوان عدالت اداری در حال پیگیری است.

او به اقدامات فرهنگی شهرداری شیراز اشاره کرد و گفت: در خصوص ترویج فرهنگ شعائر دینی و انقلابی اقدامات جدی انجام شده و طرح احیاء هویت محلات با محوریت مساجد دنبال شده که در فاز اول این طرح در ۵۰ مسجد و ۵۰ محله آغاز و خدمات ورزشی، مشاوره و اجتماعی در این قالب ارائه خواهد شد.

شهردار شیراز گفت: جهش بودجه معاونت فرهنگی شهرداری در سال ۱۴۰۱ با ۸۲۵ میلیارد تومان حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

او در ادامه از اجرای سند محرومیت زدایی در شیراز خبرداد و گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه‌ای با قرارگاه محرومیت زدایی احمدابن موسی (ع) کار در ۳۲ محله در سال ۱۴۰۱ آغاز تا ظاهر محرومیت از محلات کم برخوردار زدوده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام. چرا یک نفر از آقای اصنافی سوال نکرد که
چرا پروژه ای در شیراز بزرگ انجام نمی شود