سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فصل فعالیت پرورش میگو در گواتر

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: با شروع فصل پرورش میگو، فعالیت سایت مجتمع شهید صنعتی گواتر شهرستان دشتیاری نیز در سال زراعی جدید آغاز شد.

مسعود اصغری گفت: پس از پایان برداشت و از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۰ آماده سازی مزارع پرورش میگوی گواتر شهرستان دشتیاری آغاز شده و کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان به همراه کارشناسان اداره کل شیلات استان و مرکز تحقیقات شیلات در قالب کارگروه فنی میگوی استان بر روند آماده سازی این مزارع نظارت داشته اند.

او گفت: در این فرآیند آن دسته از مزارعی که مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور اقدام به آماده سازی کرده اند، در فروردین ماه سال جاری و پس از بازدید نهایی کارگروه مذکور، مجوز بهداشتی فعالیت برای ذخیره سازی پست لارو میگو را دریافت کرده اند به طوری که اولین ذخیره سازی در تاریخ ۱۲ فروردین ماه انجام شده است و عملیات ذخیره سازی تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان دشتیاری همچنان در حال انجام است.

 اصغری گفت: پیش بینی می‌شود که بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی مجتمع پرورش میگو گواتر امسال زیر سطح کشت رفته و مقدار ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ تن میگو برداشت شود که در اثر این فعالیت بیش از ۵۰۰ نفر مستقیم و بیش از ۱۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.