سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۷۴ درصدی صادرات کالا از گناباد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: صادرات کالا از گناباد به کشور‌های مختلف پارسال به لحاظ وزنی ۷۴ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

هادی ایزدی گفت: هفت هزار و ۵۰۴ تن کالای صنعتی و تولیدی به ارزش ۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ از گناباد به ۱۹ کشور هدف صادراتی صادر شده است که به لحاظ ارزشی ١٣٢ درصد رشد را نسبت به سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد.

۱۷۶ واحد صنعتی در زیربخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که با راه اندازی این واحد‌ها برای سه هزار و ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: با وجود محدودیت‌های کرونایی و تحریم‌های اقتصادی صادرات کالا از گناباد به لحاظ وزنی و ارزشی افزایش داشته است.

او گفت: عمده این اقلام صادراتی کالا‌های صنعتی، ظروف چینی، ظروف مقوایی، آجر و جرم نسوز، سنگ نمای ساختمانی، پودر‌های معدنی، نشاسته، کالای خواب، پسته و زعفران بسته‌بندی شده، فرآورده‌های لبنی، پودر موسیر، نمک خوراکی و نوشیدنی آلوئه‌ورا بوده است.

ایزدی گفت: سیاست‌های جدید دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله اعزام هیات تجاری به کشور‌های اوراسیا و پذیرش هیات از این کشورها، برگزاری نمایشگاه ها، کاهش هزینه‌های مبادلات تجاری، تولید برای صادرات، حمایت‌های مالی، تامین سرمایه در گردش، ثبات در قوانین و مقررات، حضور بیشتر تشکل‌های صادراتی در تصمیم گیری ها، افزایش اعزام رایزن بازرگانی به خصوص به کشور‌های منطقه‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان و دست‌اندرکاران مربوطه از اقدامات موثر در جهت افزایش کمی و کیفی صادرات در گناباد بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.