سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراهیمی

۴۷۰ زندانی محکوم مالی در فارس به آغوش خانواده بازگشتند

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: تعداد ۴۷۰ نفر به جرم محکومیت مالی با مجموع بدهی ۲۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند.

اسحاق ابراهیمی در ویژه برنامه تلویزیونی افطار (وصال) شبکه فارس با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه استان گفت:  هیچ کس از داشتن زندان و زندانی افتخار نمی‌کند، اما وجود زندان یک ضرورت اجتماعی و انکارناپذیر است و زندان باید مختص نگهداری افراد با جرایم خاص باشد.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: هم اکنون حدود ۸۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان فارس در زندان‌ها تحمل کیفر می‌کنند و استان فارس از نظر تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در سطح کشور دوم است.

او گفت: خشکسالی، نوسانات اقتصادی، بیماری کرونا و عوامل اجتماعی در بدهکاری این افراد نقش دارد و ماندن زندانی جرایم غیرعمد در زندان، دردی را در جامعه درمان نمی‌کند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت: مراجع قضایی در کمک به بدهکاران مالی همکاری خوبی داشته اند، اما این زندانیان به تنهایی نمی‌توانند بدهی خود را به شکات بازگردانند.

او گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، جشن‌های گلریزان به صورت محدود برگزار و با دعوت موردی از خیرین، فضای مجازی و کمک خیرین تعداد ۴۷۰ نفر به جرم محکومیت مالی با مجموع بدهی ۲۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند.

ابراهیمی گفت: فرایند آزادسازی متفاوت است مددکاران در زندان‌ها و ستاد دیه با تشکیل پرونده برای این افراد و جلسات متعدد باشکات، مبلغ ۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شکات کمک گرفتند و از حق و حقوق خود گذشت کرده اند مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان اعسار توسط مراجع قضایی پذیرفته شد و ۳۳ میلیارد تومان توسط ستاددیه کشور و استان پرداخت گردید و جا دارد علیرغم مشکلات، از خیرین که کمک کردند تشکر کرد.

او، ضمن قدردانی از خیرین گفت: انصافا کمکی که خیرین کردند بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان بوده است و از نظر کمک، خیرین استان فارس در صدر است.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: در این راستا به عنوان متولی امر که با افراد بدهکار دربند زندان سروکار داریم از کلیه خیرین تشکر می‌کنم و هم اکنون نیز ۸۵۰ نفر چشم انتظار دستان سخاوتمند شما عزیزان هستند.

او گفت: ماه رمضان، ماه رحمت الهی است و همه ائمه و بزرگان دین و قرآن، به انفاق، گذشت و بخشش توصیه به همنوعان داشته اند ما هم از شکات تقاضا داریم برای فرایندسازی آزادسازی، این بزرگواران با گذشت از بخشی از حق و حقوق شان به این افراد کمک کنند و در بازگشت مال آنان نیز تسریع می‌شود.

ابراهیمی گفت: هیچ زندانی با ماندن در زندان نمی‌تواند مشکل مالی خودش را حل کند بخاطر نداری و ناچاری به زندان می‌آید و به حکم مقام قضایی باید تعیین تکلیف شود و ممکن است خانواده وی هم با آسیب‌های جدی تری مواجه شوند وممکن است در چرخه جرم گرفتار شوند و مشکلاتی برای جامعه ایجاد کنند که امنیت همه ما نیز با مشکل مواجه شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت: با همت خیرین بتوانیم به این همنوعان خود کمک کنیم تا آنان را از زندان نجات دهیم و از همه خیران تشکر می‌کنیم چرا که بسیاری از خیرین ما گمنام کمک می‌کنند و باید بدانیم اگر چراغ همسایه را روشن کردیم در تاریکی نمی‌مانیم.

او گفت: مجموعه قضایی در پذیرش اعسار تعامل بسیار خوبی داشتند و مجدد از قضات تقاضا می‌کنم برای پذیرش اعسار و همچنین از شکات پرونده‌ها می‌خواهیم که بخشی از حق و حقوق خود بگذرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.