سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

۲۸۰ طرح اشتغالزایی اجتماع محور در قروه ایجاد شد

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کردستان گفت: سال گذشته توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ۲۰ روستای شهرستان قروه ۲۸۰ طرح اشتغالزایی اجتماع محور از طریق اعطای تسهیلات بانکی ایجاد شد.

حجت الاسلام هادی حیدری کبیر گفت: از افتخارات ستاد اجرایی حضرت امام (ره) همکاری آن با جهاد کشاورزی در راستای تناوب در کشت است و در سال جاری استان کردستان جز پنج استان کشور است که در این حوزه فعالیت می‌کند.

او گفت: در استان کردستان ۴۸۰ هزار هکتار زمین دیم وجود دارد که این زمین‌های دیم کردستان یک سال در میان کشت می‌شود، اما از طریق ستاد اجرایی، طرح‌هایی وجود دارد که بر اساس توافقنامه قرار است هر سال کشت شود و این کار سختی است تا بتوان اعتماد کشاورز را بر خلاف سنت دیرینه به دست آورد.

به گفنه او: تمامی خدمات و اقدامات بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را می‌توان از طریق اپلیکیشن جامع برکت پیگیری کرد و تمامی مشخصات حتی دریافت کننده تسهیلات به طور شفاف در آن مشخص است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کردستان می گوید: بنیاد برکت هدف اصلی خود را توسعه کسب و کار‌های پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم با توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی مناطق روستایی قرار داده است، و هدف جامعه روستایی، سرمایه انسانی و اجتماعی کشور و پایه اصلی تلاش، تولید و توسعه پایدار است.

حجت الاسلام حیدری کبیر گفت: هم افزایی این ستاد با کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی در جلساتی که با این نهاد‌ها برگزار شد پیرامون عدم موازی کاری و برنامه‌ریزی درست به نتایج خوبی دست یافتیم تا کمک‌های مواسات و همدلی مومنانه به دست نیازمندان واقعی و به تناسب برسد که در این راستا هم نتایج خوبی را در استان کردستان شاهد بودیم.

به گفته او: اجرای برنامه بنیاد برکت در حوزه اشتغال دور کاری، و همچنین بسیاری از افراد در حوزه طراحی یا نرم افزارنویسی برای شرکت‌های اروپایی، افریقایی و امریکایی در تهران فعالیت می‌کنندکه  بنیاد برکت می‌خواهد همین کار داخل کشور رواج دهد.

او در پایان گفت: اولین مجموعه پارک علم فناوری استان کردستان در زمینه اشتغال فناوری نوین را ستاد اجرایی استان کردستان به اتمام رسانده و به زودی افتتاح می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.