سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار:

نقش فرهنگ و هنر در توسعه همه‌جانبه سیستان و بلوچستان بی‌بدیل است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نقش فرهنگ و هنر در توسعه همه‌جانبه استان بی‌بدیل است نگاه این استان در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، سیاسی و اجتماعی مبتنی بر فرهنگ است.

 حسین مدرس خیابانی در نشست هیات امنای بنیاد توسعه فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان گفت: در آثار فرهنگی و هنری فراتر از تصویر واقعی این استان با رویکرد توسعه‌ همه‌جانبه در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی موضوعات ارائه شود.

او گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هیچ چیز مثل سینما اثرگذار نیست   بنیاد توسعه فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان وظایف و ماموریت‌های متعددی دارد بطوریکه به وسیله این بنیاد می‌توانیم در استان و کشور نقش‌آفرینی کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان  گفت: ضرورت فرهنگ و هنر و بیان فرمایش دیگری از رهبر معظم انقلاب  هنر سینما هنر برتر است و یک فیلم خوب ۱۰ برابر اثرگذاری بیشتری در زمینه فرهنگ دارد.

او گفت: بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کلید پیشرفت کشور در دست سینماگران است  ما انتظار داریم بنیاد توسعه فرهنگ و هنر استان در حد کار تشریفاتی و زینت المجالس نباشد و نقش واقعی در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند.

مدرس خیابانی گفت:  از بنیاد توسعه فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان حمایت می‌شود ماموریت‌هایی برای این بنیاد در جهت پیشرفت و توسعه استان تعریف می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: با توجه به مشکلاتی که در عرصه تولیدات سینمایی، رسانه‌ای و سریال‌ها هم قبل و هم بعد از انقلاب اسلامی بود و تصویر نامناسبی از استان در فضای عمومی کشور ارائه شده بود طی سه سال قبل مقرر شد کاری در حمایت از تولیدات سینمایی انجام و بخشی از وضعیت فرهنگ استان و ظرفیت‌های خوبی که در منطقه وجود دارد بیان و مطرح شود.

حسین مسگرانی گفت:از جمله اهداف بنیاد توسعه فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان شامل کمک به توسعه فرهنگی و هنری استان، ارائه تصویر واقعی از استان در مسائل مختلف، سرمایه‌گذاری اختصاصی و مشارکتی در تولیدات فرهنگی، هنری و سینمایی بزرگ و فراگیر، حمایت از بازارها و چهارسوهای فرهنگی و هنری با هدف حمایت از تولید و عرضه آثار فرهنگی و هنری در خصوص اقتصاد مقاومتی، سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های فرهنگی و هنری با محوریت تقویت انسجام و وحدت اسلامی، حمایت و کمک به تهیه و تولید فیلم‌های سینمایی با موضوعات فرهنگی، تاریخی و اجتماعی استان در قالب اعطای تسهیلات و کمک‌های مادی و معنوی، برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ فرهنگی و هنری با رویکرد معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در استان و تقویت کسب و کارهای فرهنگی در عرصه‌های استانی، منطقه‌ای و ملی و حمایت از حضور اصحاب هنر و سینما در جشنواره‌های فرهنگی و هنری، مجامع بین‌المللی و کشورهای همسایه است.

بیشترین نیاز سیستان و بلوچستان کارهای رسانه‌ای و سینمایی است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین نیاز استان به کارهای رسانه‌ای و سینمایی است  معرفی ظرفیت‌ها، توانمندیها و فرهنگ غنی این استان نیازمند سینما و رسانه است.

محمود کردستانی  گفت: به عنوان شخصی که نگاه فرهنگی و رسانه‌ای دارد اعتقاد دارم یکی از اساسی‌ترین مسائل استان یعنی فیلم و مباحث فرهنگی بر زمین مانده که بایستی فعالیت جدی در این عرصه اتفاق بیافتد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان  گفت:: نباید بگذاریم فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و بحث پیوست فرهنگی بر زمین بماند.

کارگردان فیلم سینمایی لیپار نیز در این نشست گفت: ما به عنوان هنرمندان سیستان و بلوچستان در همه زمینه‌ها این دغدغه و ناراحتی را داشتیم که چرا تصویر استان سیاه و نامناسب به هموطنان و دنیا نشان داده شده است.

حسین ریگی با ارائه کلیپی از فیلم هایی که چهره این استان را با موادمخدر و شرارت سیاه نمایی می کرد گفت: برخی فیلم های سینمایی در معرفی چهره این استان بی مهری کرده اند بطوریکه در سالهای گذشته هر فیلمی با موضوع موادمخدر و شرارت به این استان ربط داده می شد که از آن جمله جدال در تاسوکی، شعله‌ور و دهها فیلم دیگر و اخیرا نیز «شبی که ماه کامل شد»، است.

او گفت: ساخت فیلم لیپار در استان این فیلم با نگاه به واقعیت های استان تهیه شده است.

ریگی گفت: فیلم لیپار راجع به رویای یک پسربچه ‌است که می‌خواهد به هند برود و بازیگر سینما شود ولی در انتها در شهر خودش ماندگار شده و تنها سینمای موجود چابهار را فعال و سرزمین خودش را به نوعی آباد می‌کند.

این کارگردان شناخته شده سیستان و بلوچستان با قدردانی از استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دست اندرکاران برای راه اندازی بنیاد توسعه فرهنگ و هنر استان، درخواست کرد به منظور ادامه فعالیت این بنیاد فرهنگی و هنری مکانی مناسب در اختیار قرار گیرد تا هنرمندان از آن بهره مند شوند.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.