سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه زاهدان:

توزیع عادلانه مدارس در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان ضروری است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تاکید بر توزیع عادلانه مدارس در نقاط مختلف استان گفت: نباید برخی مناطق این استان فاقد پوشش مدرسه باشند.

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت:کار در مجموعه آموزش و پرورش حساس، زیربنایی و تاثیرگذار است چرا که مسیر رشد علمی، تربیتی و شخصیتی فرزندان در این دستگاه ریل‌گذاری می‌شود.

او  با توصیه به انجام کاری جهادی و با انگیزه الهی خواستار جذب اعتبارات بیشتر از جانب دولت، خیران و مردم شد و گفت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان باید مدیریت فعال داشته و با نظارت قوی استفاده‌ای بهینه از بودجه‌های در اختیار داشته باشد زیرا متاسفانه در برخی دستگاه‌های دولتی دلسوزی لازم نسبت به هزینه بودجه صورت نمی‌گیرد و بودجه دستگاه در مواردی هرز می‌رود.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان  گفت: تجمیع روستاهای کوچک و پراکنده با هدف ارائه خدمات بهتر و متمرکز به آنان در شرایط کنونی بسیار مهم و مورد نیاز است بویژه در حوزه آموزش و پرورش که عامل افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان خواهد بود.

او گفت:سرمایه گذاری کمی و کیفی برای آموزش‌وپرورش؛ سرمایه گذاری عمده برای پیشرفت نظام اسلامی خواهد بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه پرداخت و گفت: بودجه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در سال ۱۴۰۰ بالغ بر هزارو۶۰ میلیارد تومان بوده است.

میثم لکزایی گفت: در سال ۱۴۰۰ در مجموع تعداد یک هزارو۱۰۰ کلاس درس ساخته و تحویل داده شده و در طول سه سال گذشته تعداد ۱۰ هزار کلاس درس نوسازی شده است.

او گفت: در سال ۹۲ میزان کمک‌های خیرین به مبلغ ۲میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان بوده که این مبلغ در سال ۱۴۰۰ به ۲۱۴ میلیارد تومان رسیده است.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.