سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی چندین قلاده گرگ در ایرندگان از سوی محیط زیست خاش تکذیب شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست خاش گفت: انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر رهاسازی چندین قلاده گرگ در بخش ایرندگان این شهرستان توسط محیط زیست از اساس کذب است و صحت ندارد.

الهه کیخا گفت: سیاست و هدف سازمان حفاظت محیط زیست حفظ تعادل و اکولوژی در طبیعت است و عدم دخالت در برهم زدن تعادل جمعیتی گونه های حیات وحش از جمله برنامه‌های این سازمان بوده از این رو هیچ گونه اقدامی جهت رهاسازی گرگ در طبیعت در دستور کار نداشته و ندارد.

او گفت: به دنبال انتشار خبری مبنی بر حمله پنج قلاده گرگ به مردم و دام های اهالی در روستای شمگت بخش ایرندگان و مجروح شدن ۲ تن از اهالی، یگان حفاظت محیط زیست در محل حاضر و از نزدیک به بررسی ابعاد موضوع پرداخت.

رییس حفاظت محیط زیست خاش گفت: نتیجه بررسی نشان‌ داد در این حادثه یک قلاده شغال برای رفع تشنگی به حاشیه رودخانه پناه برده که در پی درگیری با یکی از اهالی بصورت سطحی و جزئی آسیبی در ناحیه صورت فرد وارد آمده و طبق پیگیری بعمل آمده آقای حسن مارندگانی واکسن هاری را دریافت و تحت درمان قرار دارد و خوشبختانه به سایر افراد آسیبی وارد نشده است.

او گفت:: توصیه ها و راهکارهای عملی کاهش تعارضات انسان و حیات وحش به اهالی روستا ارائه شده بنابراین مهمترین عامل نزدیکی حیات وحش به مناطق مسکونی تامین مواد غذایی بوده که برای پیشگیری از این موارد لازم است توجه ویژه به مدیریت مناسب پسماندهای غذایی و رعایت دفن صحیح و بهداشتی لاشه دام و طیور و سایر حیوانات خانگی تلف شده در روستاهاست.

کیخا  گفت: حصار کشی محدوه روستاها، زمین های کشاورزی و باغات از جمله موارد کاستن از ورود حیات وحش به مناطق روستایی است.

او گفت: از شهروندان تقاضا داریم هرگونه اخبار و اطلاعات موثق در حوزه محیط زیست را صرفا از طریق روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست خاش دنبال کنند و مطالب کذب منتشر شده در فضای مجازی مورد تایید این اداره نیست.



برچسب ها: محیط زیست ، قلاده گرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.