سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان ساخت مسکن ویلایی در خراسان جنوبی وجود دارد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در برخی از شهر‌های استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن امکان ساخت مسکن ویلایی وجود دارد.

داعی امروز در نشست شورای مسکن خراسان جنوبی که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد گفت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده در همه شهر‌های استان مشکل تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن رفع شده است.

او گفت: عمده‌ترین موضوع در طرح نهضت ملی مسکن اکنون تأمین خدمات به‌ ویژه آب و برق در برخی سایت‌ها بوده که در حال پیگیری است.

داعی گفت: به عنوان مثال در شهر‌هایی مانند سرایان، آیسک، سه قلعه، بشرویه، طبس مشکل زمین وجود ندارد و با توجه به اقلیم و فرهنگ منطقه می‌توانیم به سمت ویلاسازی حرکت کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: این موضوع شاید هزینه‌های زیرساختی را افزایش دهد یا تبعات اجتماعی ایجاد کند، چون در طرح اقدام ملی مسکن واحد‌ها در قالب طبقه احداث می‌شوند، اما این درخواست اکثر متقاضیان و به‌ تبع فرمانداران شهرستان‌های مربوطه است.

او در ارتباط با آخرین وضعیت تأمین زمین در شهرستان سرایان گفت: سرایان دارای هزار و ۱۱۰ نفر متقاضی مسکن است که ۴۰ هکتار زمین آماده شده که برای احداث مسکن ویلایی در این مساحت ۹۰۰ واحد و در قالب طبقه هزار و ۸۰۰ واحد قابل ساخت است و مشکل زمین وجود ندارد.

داعی گفت: در شهر سه قلعه پنج هکتار از اراضی به شهر الحاق شده که قابلیت احداث ۱۱۳ واحد و در صورت طبقه ۲۲۵ واحد است، در شهر آیسک ۶ هکتار الحاق شده که قابلیت احداث ۱۷۱ واحد یک طبقه و ۳۴۰ واحد دو طبقه را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص مشکلات سایت ۲۷ هکتار مسکن ملی بیرجند گفت: در این سایت با مشکل تأمین آب و برق مواجه هستیم که باید شرکت‌های خدمات‌رسان همکاری بیشتری داشته باشند.


بیشتر بخوانید


او گفت: برخی متقاضیان در خصوص نحوه واریز ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه گلایه دارند که پیشنهاد می کنیم در صورت امکان نصف این مبلغ هنگام ثبت‌نام و مابقی هنگام اجرای فونداسیون دریافت شود، این موضوع به این شرط که وزارت راه و شهرسازی با پیشنهاد مربوطه موافقت کند در جلسه شورای مسکن استان مصوب می شود.

یکی دیگر از دستور کار‌های این جلسه بررسی آخرین وضعیت تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر آیسک سرایان بود.

داعی گفت: برای این منطقه ۷.۵ هکتار زمین در حاشیه شهر آیسک برای واگذاری به متقاضیان تأمین شده است در حالی که شهروندان و متقاضیان خواستار واگذاری هشت هکتار اراضی موقوفه در داخل شهر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: برای تأمین مصالح ساختمانی گروه‌های ساخت در اراضی نهضت ملی مسکن، توافق نامه‌ای با سازمان صنعت، معدن و تجارت منعقد کرده اند تا مصالح در محل سایت و با ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت کمتر از نمایندگی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

او گفت: برای این منظور زمین در اختیار نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان اتحادیه مصالح‌ فروشان قرار می‌گیرد تا گروه‌های ساخت به راحتی مصالح را خریداری کنند.

سالاری معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در ادامه جلسه گفت: برای رفع مشکل تأمین آب سه شهر سرایان، سه قلعه و آیسک زیرساخت‌ها آماده است ولی اگر واحد‌ها در قالب طبقه باشد هزینه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

او گفت: در خصوص تأمین آب مورد نیاز سایت ۲۷ هکتاری بیرجند، سایت ۲۰ و ۷۹ هکتاری طبس تا ۲۰ اردیبهشت نهایت تا پایان این ماه این قول را می‌دهیم در صورتیکه که فرماندار یک نماینده معرفی کند چند کنتور شارژی برای استفاده آب برای متولیان و متقاضیان در سایت تأمین کنیم.

دادگر مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: به لحاظ تأمین برق در سه شهر مذکور مشکلی نداریم، طراحی و برآورد‌ها در این مناطق انجام شده است.

او گفت: درخواست داریم، چون شبکه‌های برق باید دارای حریم باشند معابر با عرض مناسب طراحی شود تا پست قوی‌تر و شبکه‌های فشار قوی در نظر گرفته شود و در آینده با مشکل مواجه نشویم.

دادگر گفت: برخی عملیات ساختمانی مانند جوشکاری با استفاده از شبکه برق مجاز نیست و باید از تجهیزات دیگر استفاده شود.

در این نشست ۶ دستور کار از جمله مصوبات ششمین جلسه شورای مسکن استان، بررسی مشکلات سایت ۲۷ هکتاری طرح اقدام ملی مسکن بیرجند، بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص تعداد طبقات واحد‌های مسکونی طرح ملی مسکن در شهر‌های مختلف، اتخاذ تصمیم درباره نحوه واریز ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه متقاضیان و آخرین وضعیت تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های آیسک، خضری دشت بیاض و نیمبلوک قاین مورد بررسی قرار گرفت.

سهمیه خراسان جنوبی ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در چهار سال آینده است که از این تعداد ۲۲ هزار واحد شهری و ۱۸ هزار واحد مسکن روستایی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.