سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه صرافان و شخصیت های ملی کشور حمله به سرکنسولگری ایران در هرات را محکوم کردند + تصاویر

اتحادیه‌های خصوصی از اصناف و اقشار مختلف شهر هرات حمله به سرکنسولگری ایران در هرات را تقبیح و محکوم کردند.

به ادامه دلجویی ها روز پنجشنبه هیئت مدیره اتحادیه صرافان هرات با حضور در مقر سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران تعرض و حمله به این نمایندگی در هرات رو تقبیح و محکوم کرده و آنرا انجام شده از سوی عوامل بیگانه و غیر هراتی دانست.

معاون اتحادیه صرافان با توجه به این که تعرض از سوی افراد معدود بوده و نشانگر فرهنگ مردم هرات نیست گفت برخی از روابط خوب و حسنه ایران و افغانستان خوشحال نیستند و خواهان ایجاد تنش وچالش اند و با ابراز تاسف از این واقعه گفت : امیدواریم با درایت مردم دو کشور موضوع فروکش کند.

در ادامه محمد صدیقی فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز ضمن اینکه مهاجمان را افرادی دانست که با فرهنگ هرات بیگانه بودند گفت : ما این ماجرا را از سوی مردم هرات نمی‌دانیم. بصیرت و آگاهی مردم هرات مایه خوشحالیست. این ماجرا توسط افراد معدود و سازماندهی شده بود لذا روابط و دوستی دو ملت و دو کشور با انجام این اعمال صدمه نخواهد دید و قطع نخواهد شد.
بر طبق یک خبر دیگر نیز احمد شاه فقیری، رئیس بنیاد خیریه فقیری با هیئت همراهشان در مقر سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران حمله و تعرض به این نمایندگی را بشدت محکوم کرد و گفت شب گذشته در دیدارهای با مسئولین محلی هرات موضوع تأمين امنیت نهاد های دیپلماتیک را یادآوری کرده و گفت : افرادی که دست به تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات زدند مشتی اوباش و خودفروخته بودند که هیچ ربطی به مردم باستانی هرات نداشتند .
همچنین قابل یاد آوری است که از دو روز گذشته اتحادیه‌های خصوصی از اصناف و اقشار مختلف شهر هرات نیز با فرستادن پیام و گرفتن تماس به مسئولین سرکنسولگری ایران در هرات حمله و تعرض روز دوشنبه به این نمایندگی را تقبیح و محکوم کردند.

برچسب ها: ایران ، هرات ، صرافان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.