سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشگاه‌های کشور در توجه به قرآن و آموزه‌های آن پیشرو هستند

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها و فضای علمی کشور در توجه به قرآن و آموزه‌های آن پیشرو هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی امروز در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در اصفهان، گفت: جشنواره قرآنی دانشجویان با قدمت ترین، گسترده‌ترین و پرمخاطب‌ترین فضای جشنواره‌ای آموزش عالی کشور است.

سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ هزار دانشگاهی در جشنواره قرآنی دانشگاهیان سراسر کشور شرکت کردندکه این موضوع نشان می‌دهد استعداد‌های قرآنی در فضای آموزش عالی وجود دارد و وظیفه دانشگاهیان، فراهم کردن شرایط و تجهیز دانشجویان برای شرکت در این عرصه است.

به گفته او در عرصه مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی باید به روز بودن را حفظ و همواره از روش‌های نوین استفاده کرد.

حجت الاسلام رستمی هدف اصلی مدیریت فرهنگی را انطباق فعالیت‌های فرهنگی با محتوای قرآنی و شاخص‌های قرآن و عترت دانست و گفت: هرچه قرآن در مرکز برنامه ریزی‌ها باشد اطمینان بیشتری از صحت و درستی فعالیت‌های فرهنگی احساس خواهیم کرد.

در فضای فعلی که انقلاب اسلامی ارزش‌های اسلامی را احیا و حرکت دین زدایی از جوامع بشری را متوقف کرده است، بشر به دین به عنوان یک ضرورت توجه کرد که این اتفاق بزرگ ایجاب می‌کند قرآن را سنجه حرکت تعریف کنیم و با این شاخص، درستی فعالیت‌های خود را بسنجیم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها می‌گوید دشمن از شکاف‌های دینی مذهبی برای چند پاره کردن کشور استفاده می‌کندکه در مقطع فعلی و حساس کشور، قرآن باید بیش از پیش محوریت خود را پیدا کند.

حجت الاسلام رستمی گفت: مهجوریت زدایی از قرآن و ارائه برنامه‌های اجرایی بر اساس آموزه‌های قرآنی تکلیف مهمی است که باید با برنامه ریزی به منصه ظهور برسد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه‌های پیام نور کشور نیز در این جشنواره گفت: دوای بسیاری از درد‌های امروز جامعه ما انس با قرآن است که لازم است مردم با قرآن انس بیشتری داشته باشند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین سید محمود نبوی در جامعه اسلامی ما نباید افراد تحصیلکرده قرآن را غلط تلاوت کنند.

او معتقد است اگر جوانی با قرآن مأنوس باشد این قرآن در وجودش عجین می‌شود، همچنین قرآن به گونه‌ای تلاوت شود که به مفاهیم آن توجه کنیم و صرف قرائت کفایت نمی‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.