سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورس

تراز ۱.۷ میلیون واحد، هدف میان مدت شاخص کل

تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه گفت: تمامی پارامترهای تکنیکالی گواه بر رشد ملایم و آرام شاخص کل بورس را دارند که می‌توانیم تا انتهای فصل مجامع شاهد این امر باشیم.

نوید اختری زاده گفت: در نمودار هفتگی شاخص کل بورس تهران با آنالیز زمانی و عددی نمودار‌ها مشاهده می‌شود ظرف زمانی و عددی اصلاح شاخص کل در محدوده یک میلیون ۲۰۰ هزار واحد تکمیل شده است و از این سطح حمایتی شاهد شکل‌گیری موج تقاضای مناسبی در بازار بودیم که از منظر تکنیکالی می‌توان اهداف حرکتی موج صعودی شکل گرفته را پیش‌بینی کرد.

در این تحلیل با استفاده از ابزار‌های زمانی و قیمتی می‌توان عنوان نمود هدف میان مدتی (۳ ماهه) شاخص کل بورس تهران محدوده یک میلیون ۷۰۰ هزار واحد خواهد بود که با ساختاری هارمونیک از نوع AB=CD تشکیل خواهد شد.

تمامی پارامترهای تکنیکالی گواه بر رشد ملایم و آرام شاخص کل بورس را دارند که می‌توانیم تا انتهای فصل مجامع شاهد این امر باشیم.


به گفته او با بررسی نمودار هفتگی شاخص هم وزن نیز مشاهده می‌شود که طی یک و نیم سال اخیر شاخص مذکور درون یک ساختار کانالیزه قرار گرفته و شاهد واکنش‌های بسیار مناسب به سقف و کف این کانال هستیم. در آخرین برخورد شاخص هم وزن به کف این کانال نزولی در محدوده تراز ۳۲۰ هزار واحد، شاهد واکنشی بسیار مناسب و برگشت به بالا هستیم  و سقف کانال به عنوان مهم ترین مقاومت پیش روی این شاخص است.

دو تراز مهم فیبوناچی نیز در محدوده ۴۱۸ تا ۴۳۸ هزار واحد، همپوشانی بسیار مناسبی در تقارن با سقف کانال مذکور دارند که با توجه به نوسان‌نمای میانگین متحرک و همگرایی/واگرایی که در پایین نمودار شاخص در حال تغییر فاز از منفی به مثبت است، می‌توان انتظار داشت که رسیدن به محدوده مقاومتی عنوان شده به راحتی قابل دستیابی است؛ که نشان می‌دهد سهام متوسط و کوچکتر بازار طی ماه‌های آتی با رشدی ملایم همراه خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.