سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیران باید در دادگاه الهی نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: استغفار باید با نیت صادقانه باشد، چون موجب صفا و طهارت روحی می‌شود.

حجت الاسلام خاتمی در جلسه شورای اداری استان زنجان، گفت: در جلسه گذشته نکات ویژه‌ای مطرح شد که دیگر نیاز به تکرار نیست. انتظار این بود که مدیران برنامه خود را به استانداری در جهت تحقق شعار سال بیان کنند که البته این موضوع باید مکتوب باشد تا بدانیم اولویت‌ها چه خواهد بود.

او با بیان اینکه در صورت مکتوب ارائه شدن اهداف و نقشه راه، امکان پیگیری امور از مقامات بالاتر و خود مدیر به وجود می‌آید، می گوید: در همه امور چارچوب مشخص است و مقام معظم رهبری راهبرد‌ها را تعیین کرده‌اند. وقتی، ولی امر در راس قرار می‌گیرند، فرمایشات ایشان به عنوان تشریفات محسوب نمی‌شود و بالاتر از هر دستور اداری است که در همین جهت نخستین گروهی که باید منویات ایشان را عملیاتی کند، کارگزاران نظام هستند.

او گفت: همه مدیران و آحاد جامعه باید توجه داشته باشند که فردی چه به نظام الهی معتقد باشد، چه نباشد وقتی، ولی امر فرمانی ارائه می‌کنند، دستور ایشان باید بدون تشریفات و در اسرع زمان انجام شود و این فرمایشات بالاتر از دستور اداری است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه مدیران باید در دادگاه قضاوت عمومی و دادگاه الهی نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند و نباید از این موضوع غافل شد،گفت: متاسفانه در جمهوری اسلامی کمتر در این مورد سوال می‌شود، این در حالی است که مدیران باید بیش از همیشه به خصوص در دوران مدیریت خود به این مسئله توجه کنند.

او با اشاره به اینکه خیلی از مسئولان به انجام ندادن وظایف و ترک فعل مبتلا هستند، می گوید: در این مورد خداوند انسان را سخت‌گیرانه مورد مواخذه قرار داده است، چون ما مسئولیم و باید در دو دادگاه افکار عمومی و دادگاه عدل الهی پاسخ‌گو باشیم.

او با بیان اینکه مدیران پست خود را نعمتی الهی بدانند، نه اینکه آن را از عضویت در گروه و یا آشنایی به دست آوردند، گفت: افرادی که جایگزین مدیران قبلی می‌شوند، نباید مغرور شوند، چون اگر این اتفاق بیفتد، همین مسئولیت زمینه شکست آن‌ها را فراهم خواهد کرد.

 به گفته نماینده ولی فقیه در استان زنجان ، اعلام و ابلاغ حضور در نماز جماعت و جمعه با بخشنامه نتیجه‌بخش نیست و فرد خود باید تصمیم به حضور داشته باشد. مدیران با حضور در نماز‌های جماعت می‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند، زیرا جلب اعتماد با پول‌پاشی ایجاد نمی‌شود. مدیران توجه داشته باشند که نماز جماعت باید پشت ویترین باشد تا همه آن را ببینند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگر مدیریت کار بلد و با وجدانی هم در کشور بر سر کار مانده است.امروزه مردم ایران گرفتار بدبختی،فقرو شده اند.