سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای نشان خادم افتخاری حرم حضرت معصومه(س) به دبیرکل جمعیت هلال احمر

در مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر نشان خادم افتخاری حرم حضرت معصومه(س) به دبیرکل جمعیت هلال احمر اهدا شد.

مراسم گرامیداشت یکصدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر با حضور دبیر کل، رئیس سازمان جوانان، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، جمعی از مسئولین استانی و ۲۵۰ نفر از خیرین، جوانان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در شبستان حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

 سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور در این مراسم با اشاره به اینکه حضور جوانان بدون هیچ چشمداشتی در پایگاه‌های هلال احمر در ایام نوروز و دور از خانواده، نشان‌دهنده‌ی ایثار و فداکاری آن‌ها و تداعی گر سنگر‌ها و فضای معنوی جبهه در دوران دفاع مقدس است گفت: نقش جمعیت هلال احمر و فداکاری اعضای آن در دوران دفاع مقدس در حوزه‌های امداد و نجات، داوطلبی و هم در مشارکت و مساعدت و حتی حمل مجروحین در دوران انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و با همت و تلاش هلال احمر روز به روز شاهد متعالی بودن این جمعیت هستیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور در این مراسم گفت: یکصدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر و هفته هلال احمر فرصتی است تا بخشی از زحمات و تلاش اعضا به دیده‌ها و نگاه‌ها برسد.

او از خدمات جمعیت هلال احمر استان قم در طرح ملی نوروزی ۱۴۰۱ در حوزه‌های امداد و نجات، ایمنی و سلامت، پیشگیری، هلال رحمت، خدمات بشردوستانه جوانان و طرح ملی منتظران ظهور تقدیر و تشکر کرد و این خدمات را مرهون فداکاری و ایثار اعضای این جمعیت دانست.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم هم با اشاره به فعالیت اعضای هلال احمر در طرح ملی منتظران ظهور و طرح‌های نوروزی هلال احمر استان گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر از زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران از خدمات امدادی، درمانی، آموزشی و فرهنگی طرح ملی منتظران ظهور در ایام نیمه شعبان بهره‌مند شدند.

او گفت: ۳۰ پایگاه اطلاع‌رسانی و امدادی، هدایت عملیات و راهنمایی زائران و مجاوران را بر عهده داشتند و ۶۸۳ تن از پزشکان، پرستاران، امدادگران و نجاتگران به ارائه خدمات پرداختند و همچنین در این طرح ۴۴ دستگاه خودروی نجات و امدادی و ۲ فروند بالگرد به کارگیری شد.

بهرامی با اشاره به طرح‌های نوروزی هلال احمر استان افزود: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۷۱۵ نفر از خدمات امدادی بهره‌مند شدند که در این طرح ۱۷۳ امدادگر و نجاتگر در قالب ۳۶ تیم در ۱۱ پایگاه ثابت و سیار با به کارگیری ۱۴ خودروی نجات و آمبولانس به مسافرین و زائرین خدمات ارائه کردند و همچنین در طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی، بیش از ۱۵ هزار نفر از مسافرین از خدمات راهنمایی جوانان بهره‌مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: یک هزار و ۲۰۰ سبد معیشتی بین خانواده‌های نیازمند در قالب طرح ملی پویش هلال رحمت توزیع شد و همچنین ۳۱۵ نفر در ایام نوروز از خدمات بانک تجهیزات پزشکی امانی این جمعیت استفاده کردند.

در مراسم مقرر شد خانه هلال حرم مطهر حضرت معصومه (س) راه‌اندازی شود.

در پایان این مراسم نشان خادم افتخاری حرم مطهر حضرت معصومه (س) به دکتر سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر اعطا شد و از حجت الاسلام عبدی مدیر حرم مطهر حضرت معصومه (س) و حجت الاسلام اسکندری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم به جهت همکاری در اجرای طرح‌های عام المنفعه و دیگر برنامه‌های هلال احمر و همچنین از تعدادی از اعضای فعال جوانان، امدادگران و داوطلبان در طرح ملی منتظران ظهور و طرح‌های نوروزی به صورت نمادین با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.