سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز بدون فوت کرونایی در استان فارس به ثبت رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ بیمار کرونایی در استان فارس فوت نکرده است.

عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا دو میلیون و ۱۱۹ هزار و ۳۰۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۵ هزار و ۳۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۷۴۱ هزار و ۸۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۶ هزار و ۱۱۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۳۷۸ هزار و ۲۲۸ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۸ هزار و ۹۲۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده گفت: با بستری ۶۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته او، خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کروناویروس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری هشت هزار و ۱۵ نفر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۱۴ هزار و ۹۷۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

رضائیان زاده گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۳۱ هزار و ۲۱۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۰۷ هزار و ۴۹۴ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۰۶ هزار و ۲۷۶ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۱۷ هزار و ۴۴۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.