سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المیادین:

احتمال حمله ترکیه به مناطقی از سوریه با چراغ سبز آمریکا

شبکه خبری المیادین اعلام کرد نگرانی‌هایی درباره تمایل ترکیه برای حمله به مناطقی از شمال و شرق سوریه با چراغ سبز آمریکا وجود دارد.

تنش آفرینی نظامی ترکیه در شرق رودخانه فرات علیه عناصر مسلح قسد (نیرو‌های کرد دموکراتیک سوریه)، نگرانی‌هایی را درباره تصمیم آنکارا برای اجرای عملیات نظامی در این منطقه با چراغ سبز آمریکا و با سوء استفاده از درگیری روسیه در بحران اوکراین، ایجاد کرده است.

خبرنگار المیادین در خصوص این موضوع گفت: تحرکات خودرو‌های نظامی ترکیه در شمال شهرک عین عیسی در شمال استان الرقه که در کنترل عناصر مسلح قسد قرار دارد، افزایش یافته است. ارتش ترکیه در حال حفر کانال و ایجاد خاکریز است. پهپاد‌های ترکیه‌ای از آسمان این منطقه مرزی در شرق فرات خارج نمی‌شدند و فرماندهان قسد را هدف قرار می‌دهند. گلوله باران روستا‌ها و شهرک‌ها نزدیک خط تماس بین دو طرف هم ادامه دارد.

زکریا شحود، تحلیلگر مسایل سیاسی گفت: ترکیه‌ای‌ها عملگرا هستند و برای باج گیری و سوء استفاده از شرایط بین المللی تلاش می‌کنند و می‌خواهند پرونده‌های مختلف به ویژه پرونده سوریه و پرونده اوکراین را به یکدیگر مرتبط کنند و از متحد روسی در سوریه باج بگیرند.

ابراهیم القفطان، دبیر حزب سوریه آینده وابسته به قسد گفت: ترکیه همچنان به تعرض به شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهد. شاهد حملات توپخانه‌ای و ترور با پهپاد‌ها هستیم. ترکیه اگر خواهان داشتن روابط خوبی با اهالی این منطقه و اهالی سوریه است باید حمایت از تروریسم را متوقف کند.

به گفته شبکه المیادین، فرماندهان نظامی قسد درباره اجرای عملیات نظامی ترکیه در شرق فرات با استفاده از درگیری مسکو در بحران اوکراین، ابراز نگرانی می‌کنند. همچنین این نگرانی وجود دارد که واشنگتن که حامی نیرو‌های قسد است در هر درگیری احتمالی با ترکیه، موضع بیطرف اتخاذ کند. تنش آفرینی ترکیه در شرق فرات یادآور چراغ سبز آمریکا به آنکارا در حمله قبلی ترکیه به شمال شرق سوریه است. فرماندهان قسد نگران آن هستند که دولت آمریکا ائتلاف خودش با دولت ترکیه را به نقشی که بر عهده قسد گذاشته است، ترجیح بدهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
صادق
۱۷:۱۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
ترکیه در خاورمیانه باایجادفتنه انگیزی در منطقه وایجاد درگیری در مرزهای عراق و سوریه ولشکرکشی در افغانستان لیبی و بستن آب رودخانه فرات ودجله وایجاد خشکسالی درسوریهعراق وایران و همکاری با اسراییل وامریکا بعد نظامی و پرورش داعش وعضو گیری برای داعش از کشورهای همجوار مخالف دولت سوریه عراق افغانستان ازبکستان ترکمنستان پاکستان و کشورهای عربی و.......دولت های منطقه ای عراق و سوریه ایران و کشورهای آفریقایی جلوی هاری این کشور را گرفته ودولتش را سرنگون سازندوشرش رابخودش باز گردانند