سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"بیستون" چهارمین مکان دیدنی پرطرفدار در اینستاگرام

طبق اعلام مرکز پژوهشی بتا، در ایام نوروز مجموعه جهانی بیستون چهارمین مکان گردشگری پرطرفدار در شبکه اجتماعی مجازی اینستاگرام بوده است.

مرکز پژوهشی بتا (بررسی و تحلیل اطلاعات و داده ها) در پژوهش اخیر خود، مورد توجه‌ترین اماکن گردشگری ایران را در نوروز ۱۴۰۱ در شبکه‌های اجتماعی مجازی بررسی و اعلام کرده است.

در این پژوهش تنها اماکن تاریخی، مذهبی، آرامگاه مشاهیر و اماکن سیاحتی مورد بررسی قرار گرفته و جاذبه‌های گردشگری طبیعی در نظر گرفته نشده است.

همچنین توییتر، اینستاگرام و تلگرام سه شبکه اجتماعی در فضای مجازی هستند که میزان تولید محتوا درباره اماکن تاریخی، مذهبی، آرامگاه مشاهیر و اماکن سیاحتی کشورمان در ایام نوروز ۱۴۰۱ در آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

در این بین در شبکه اجتماعی اینستاگرام پس از حرم مطهر امام رضا (ع)، تخت جمشید و میدان نقش جهان، بیستون چهارمین مکان دیدنی برای کاربران اینستاگرام در ایام نوروز بوده است.

در شبکه اجتماعی تلگرام هم پس از تخت جمشید، برج میلاد، حافظیه شیراز و حرم مطهر حضرت معصومه (ص)، بیستون در رتبه پنجم تولید محتوا از سوی کاربران در این شبکه قرار گرفته است.

اما در شبکه اجتماعی توییتر هیچ نامی از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه به چشم نمی‌خورد و کاربران در این شبکه اجتماعی تولید محتوای چندانی درخصوص جاذبه‌های استان ما نداشته اند.

در این پژوهش نام ۲۰ مکان دیدنی اول کشور برای کاربران در این سه شبکه اجتماعی مجازی که در ایام نوروز بیشترین تولید محتوا درباره آن‌ها شده، اعلام شده است، اما بجز نام بیستون، نام دیگر جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه در بین آن‌ها دیده نمی‌شود.

به گفته مسئولان میراث فرهنگی استان کرمانشاه، در نوروز امسال دو میلیون و ۶۷۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کردند که سهم مجموعه جهانی بیستون از این تعداد ۵۵ هزار و ۶۵۷ نفر بود./ ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.