سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میسر شدن فناوری تشخیص ویروس کرونا در منابع آب خراسان رضوی

رئیس اداره آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از دست یافتن این شرکت به فناوری جداسازی و شناسایی ویروس کرونا از منابع آب و خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب خبر داد.

 هوشیار اکبری گفت: این شرکت به فناوری جداسازی و شناسایی ویروس کرونا از منابع آب و خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب با استفاده از تکنیک پی. سی. آر (PCR) دست یافته است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هم اینک به یک میلیون و ۲۶۵ هزار مشترک آب و ۲۲۲ هزار مشترک فاضلاب در شهر‌ها و روستا‌های این استان خدمت‌رسانی می‌کند.

 رئیس اداره آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ردیابی هر نوع عنصر بیولوژیک از جمله لاشه در حال فساد یا جلبک‌ها نیز در منابع آبی با استفاده از همین فناوری از دیگر موفقیت‌های آزمایشگاه سلولی - مولکولی این شرکت محسوب می‌شود.

او گفت: ۲۰ آزمایشگاه  کنترل کیفیت آب و پنج آزمایشگاه فاضلاب در ستاد و شرکت‌های تبصره ۲  و امور‌های تابعه وظیفه رصد و نظارت بر فرآیند تولید و توزیع مصرف آب در خراسان رضوی را بر عهده دارند.  

اکبری گفت: ایجاد سه آزمایشگاه در بخش باکتریولوژیک، ارتقای یک آزمایشگاه میکروبی به شیمی در سال ۱۴۰۱ و دریافت استاندارد بین‌المللی ایزو ۱۷۰۲۵ خارجی از اهداف و برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تا سال  ۱۴۰۲ است.

 رئیس اداره آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۹ آزمایشگاه باکتریولوژی در استان دارای استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ هستند که ۲ آزمایشگاه دیگر هم در سال جاری به این تعداد افزوده می‌شود.


اکبری گفت: استاندارد گواهی معتمد محیط زیست در بخش فاضلاب برای ستاد و شهر‌های تربت‌حیدریه و سبزوار نیز دریافت شده است و به زودی نیشابور هم از این استاندارد برخوردار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.