سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جولان غبار دشت ترکمنستان و بیابان‌های داخلی ایران در آسمان مشهد

رئیس کمیسیون خدمات‌ شهری شورای شهر مشهد از دشت قره‎‌قوم ترکمنستان و بیابان‌های مرکزی و غرب کشور به عنوان منشا بروز گرد و غبار در مشهد خبر داد.

حسن کریمدادی گفت: مشهد در مجاورت یکی از کانون‌های بزرگ گرد و غبار و دشت قره‎‌قوم ترکمنستان و بیابان‌های مرکزی و غرب کشور در آسمان مشهد قرار گرفته است و از سویی، گرد و غبار ناشی از غرب و بیابان‌های مرکزی نیز هوای شهر را تهدید می‌کند.

او گفت: این شرایط، امروز بهتر شده و شاخص حدود ۱۱۷ را نشان می‌دهد، ولی در عین حال، معضل و بحران همچنان پابرجاست.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری شورای شهر مشهد گفت: بارندگی در قسمت عمده‌ای از خاورمیانه از جمله ایران، عربستان و عراق کاهش یافته است و دچار تنش آبی هستیم و براساس پیش‌بینی‌ها، در سال آبی پیش رو، ۲۶ درصد کاهش بارندگی را در کشور خواهیم داشت.

کریمدادی گفت: در کوتاه مدت، راهکاری جز مقابله با آلودگی هوا را نداریم، ولی در درازمدت باید به سمت بیابان‌زدایی رفت و تعاملاتی در سطح بین‌المللی داشته باشیم.

او گفت: با توجه به بحران کم‌آبی، کشت غرقابی در مشهد و خراسان رضوی باید متوقف شود، به عنوان مثال هیچ توجیهی ندارد که برای تولید یک کیلو هندوانه، ۳۰ لیتر آب شیرین مصرف شود و این محصول را به کشور‌های دیگر صادر کنیم.

حسن کریمدادی گفت: صیانت از مراتع، جلوگیری از کشت بی‌رویه دیم ازدیگر راهکار‌هایی است که توسط نهاد‌های متولی باید مدنظر قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.