سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین سند ۵ ساله توسعه فرهنگ نماز در خراسان رضوی

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: هدف از تدوین سند فرهنگ نماز جلوگیری از موازی‌کاری بوده و بر اساس نیاز‌های استان طراحی شده است.

حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیاگفت: سیاست‌های کلی ستاد اقامه نماز کشور هر سال پس از پیشنهاد دفتر مقام معظم رهبری به استان‌ها ابلاغ و یکی از برنامه‌هایی که همه ساله انجام می‌شود، ابلاغ چکیده‌ای از برنامه‌های سال وزارتخانه‌ها در حوزه نماز است که سال گذشته حدود ۶۰ تفاهم‌نامه از ۶۰ سازمان به دست ما رسید.

او گفت: عملکرد ادارات و سازمان‌ها در سال ۱۴۰۰ در سامانه‌ای به نام سجاده در حال بارگزاری است و تا یک ماه آینده این عملکرد جمع‌آوری و در مراسم طرح شهید رجایی از آن رونمایی می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: براساس پایش‌های انجام شده، یکی از اولویت‌ها پاسخگویی به مسائل دینی و برگزاری نشست با رده سنی نوجوانان بویژه دانش‌آموزان است که از برنامه‌های ثابت ما در ستاد اقامه نماز خراسان رضوی است.

سبحانی‌نیا گفت: یکی از اهداف مهم ما برگزاری نشست با مدیران دستگاه‌ها در این راستا بود و سعی کردیم نقشی مشارکتی داشته باشیم و به لطف خدا با حدود ۳۰ سازمان مختلف نیز در این زمینه همکاری کردیم.

او گفت:  بیش از ۲۰۰ بسته آموزشی مجازی در دوره شیوع ویروس کرونا آماده کردیم همچنین این آموزش‌ها حاوی بسته‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای و ۱۰ دقیقه‌ای است و البته حدود ۷۰۰ بسته آموزشی آماده استفاده نیز در اختیار داریم.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: در هر محله در زمان گذشته، یک روحانی معتمد حضور داشت که به سوالات دینی مردم پاسخ می‌داد، ز همین رو پایگاه معنوی سلامت را در محیط‌های اداری ایجاد کردیم که البته این طرح در حال توسعه است و هفته‌ای یک مرتبه با حضور یک روحانی در ادارات برگزار می‌شود.

سبحانی‌نیا گفت: افزون بر برنامه‌های سال گذشته، برنامه‌هایی از قبیل برگزاری جلسات متمرکز معارف نماز ویژه کارکنان ادارات مختلف، تصویرگری داستان‌های قرآنی با محوریت نماز با هدف انتقال این مفاهیم به کودکان و نوجوانان در قالب شش نمایشگاه و همچنین برگزاری مسابقه سرود یکتایی با هدف بلندمدت است.

او گفت: هدف ما از تدوین این سند جلوگیری از موازی‌کاری است و این سند بر اساس نیاز‌های استان طراحی شده است. همچنین مسابقه علمی، فرهنگی و هنری «فجر تا فجر» در حوزه نماز نیز از دهه فجر امسال تا سال آینده به صورت مستمر برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.