سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث ۲ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری ویژه محرومان در استان قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از احداث ۲ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری برای محرومان استان در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ خبر داد.

اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: طی دو سال اخیر ۲ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری توسط بنیاد مسکن برای محرومان استان احداث شده است.

تاکنون در ۶۵ درصد روستاهای استان طرح سنددار شدن به اجرا در آمده و در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم ۶۷ هزار و ۳۱۰ جلد سند صادر شده است.

البته بدون در نظر گرفتن روستاهای موقوفه استان، طرح سنددار شدن در ۸۵ درصد روستاهای استان اجرایی شده است.

 ساخت و مقاوم‌سازی ۵۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی انجام شده است و تاکنون ۵۴ درصد واحدهای روستایی در استان مقاوم‌سازی شده‌اند.

بازسازی و مقاوم سازی ۲۲ هزار واحد روستایی و شهری در مناطق آسیب دیده در سوانح طبیعی و حضور در بازسازی و مقاوم سازی مناطق آسیب دیده سه استان آذربایجان شرقی، کرمانشاه و لرستان و ۷ هزار و ۷۱۳ واحد احداثی و ۱۵ هزار و ۳۵۰ واحد تعمیری از دیگر اقدامات بنیاد مسکن استان قزوین است.

به گفته گونجی، در بحث اجرای طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری ۸۶ طرح داریم و تعداد روستا‌های برخوردار از اجرای طرح هادی ۴۳۵ روستاست که ۲۵۲ روستا خاتمه یافته است.

اجرای طرح هادی، آسفالت معابر روستایی از محل قیر رایگان از سال ۹۴ تا ۹۹ به میزان یک میلیون و ۷۵۰ هزار متر مربع انجام شده و طرح هادی و آسفالت معابر روستایی از محل قیر رایگان در سال ۱۳۹۹ در ۶۵ روستا صورت گرفته است.

در حوزه تأمین مسکن اقشار کم درآمد، انتفاعی و محرومین، مسکن اقدام ملی و نهضت مسکن ملی در استان هم بنیاد مسکن جزو دستگاه‌هایی است که اقدامات مختلفی را انجام داده به طوری که در اجرای پروژه مسکن مهر در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر ۵ هزار و ۵۲۹ واحد احداث کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت:در اجرای پروژه طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن با توجه به سهمیه ۸ هزار و ۳۵۰ واحدی، یک هزار و ۲۸۹ واحد در استان در دست اقدام است.

در سال جاری  سهمیه ابلاغی بهسازی مسکن روستایی ۴ هزار واحد در مناطق روستایی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.