سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر ساوه:

هنر انقلاب اسلامی ایران تبدیل تهدید‌ها به فرصت هاست

صفارهرندی در جمع ساوجی ها گفت: هنر انقلاب این است که با تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها در دهه چهارم تولید دانش بنیان در دستورکار قرار گرفته است.

صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی در سالن سلمان ساوجی ساوه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

هنر انقلاب این است که نه تنها تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی تاثیری در اراده ملت انقلابی ایران ندارد بلکه در دهه چهارم انقلاب اسلامی تولید دانش بنیان در دستور کار نظام قرار گرفته و تهدید‌ها به فرصت تبدیل شده است.

هنرمند کسی است که برای تبیین واقعیت‌های جامعه گام بردارد و در مقابل روشنفکران بی تعهد ایستادگی کند و اجازه ندهد تفکر پوچ آنان در جامعه ترویج یابد.

حرکت انقلاب اسلامی و امام راحل، یک جاذبه‌ی بزرگ برای همگان بوده و شاهدیم که کشوری ضعیفی مانند یمن امروز به برکت حمایت‌ها و هدایت انصارا...؛ به عنوان کشوری قوی ِجهان اسلام در مقابل ظلم‌های سعودی‌ها ایستادگی می‌کند.

امروز یمنی‌ها با نمایش قدرت در عمق خاک عربستان نفوذ می‌کنند و به برکت انقلاب اسلامی این مصداق بارز صحنه‌های هنرمندانه است و افرادی که می‌توانند اینگونه صحنه‌های را روایت کنند؛ از هنرمندانه‌ترین افراد جهان هستند.

شهید آوینی با نهایت درک و بینش عمیق نسبت به اتفاقات عصر خود، جلوتر از سایر سیاستمدران و صاحبان قدرت که چنین درکی را نداشتند، حرکت کرد که سرچشمه از نگاه هنری این هنرمند متعهد بود.

امام خمینی (ره) با ترسیم ایدلوژی الهی و خط بطلان به تقسیم دو ابرقدرت و پرورش انسان‌هایی که هر کدام از آن‌ها توان بالابردن یک ملت را مانند سردار سلیمانی و شهید آوینی‌ها داشتند، با هنرمندی؛ قدرت بالای تجزیه و تحلیل و آینده نگری، انقلاب اسلامی را با هنرمندی منحصه ظهور رساند.

سید شهیدان اهل قلم، با تجربه‌ی گذشته‌ی خود از هنر قبل از انقلاب در مواجه با این رخداد بزرگ قرن، متوجه ابتذال آن شد و در مواجه با قدرت یک رزمنده نوجوان که برگرفته از آموز‌های انقلاب و امام در جبهه‌های جنگ تحمیلی بود، تصور می‌کرد که همه جهان در تسخیر این نوجوان است که منجر به کرنش در برابر انقلاب اسلامی و خلق آثار بلند از حماسه سازی‌ها شد.

سرهنگ مهدی فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: شهید آوینی سرباز بصیری بود که با حضور در صحنه به روایت هنرمندانه از دستاورد‌های انقلاب پرداخت.

به گفته سرهنگ مهدری اگر برای عملی کردن جهاد تبیین کوتاهی کنیم واقعیت‌های انقلاب وارونه جلوه داده می‌شود و جوانان در این فضای وارونه فریب هنر شیطانی را خواهند خورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.