سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«پرونده تلفات جاده‌ای ایران» زیر دست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

عضو کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی پرونده تلفات جاده‌ای در این کمیسیون خبر داد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: رانندگان، نقاط حادثه خیز جاده‌ها، راهنمایی و رانندگی و خودروها، ۴ عامل مرتبط با تلفات رانندگی هستند؛ با وجود اختصاص بودجه برای رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ها، یا این بودجه برای مصرف، اختصاص داده نشده یا وزارت راه و شهرسازی آن را در بخش دیگری هزینه کرده است.

کمیسیون اصل نود مجلس می‌گوید شکایت‌های مردمی به این کمیسیون، تلفات جاده‌ای در ایران را «غیرقابل دفاع» می‌دانند. به گفته معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، «ایران حدود ۱۵۰۰ نقطه حادثه خیز دارد که ۵۰۰ نقطه آن اصلاح شده است.»

آقای رضا اکبری پارسال در گفت‌وگویی اضافه کرده «اصلاح اساسی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای حدود ۲ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.»

۱۵۰ میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۱ برای اصلاح نقاط حادثه خیز ایران

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمار دقیق‌تر نقاط حادثه‌خیز را هزار و ۵۸۵ اعلام کرده؛ برخی آمارها هم می‌گویند هر کدام از نقاط حادثه خیز به صورت میانگین در سال ۲ کشته می‌دهند.

آقای امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دی ماه پارسال گفت که «حدود ۲۰۰ نقطه حادثه خیز اصلاح‌ شده و ۲۵۱ نقطه هم در اولویت قرار دارند.»

هفدهم اسفند ماه اما، مدیرکل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات فنی راه‌های سازمان راهداری از اصلاح ۴۹۰ نقطه پرحادثه و ۵۰ نقطه مستعد تصادف خبر داد و گفت که اعتبارات رفع نقاط حادثه خیز محدود است.

قانون‌های بودجه سالانه در کشور برای رفع نقاط حادثه خیز، هزینه‌هایی را پیش بینی می‌کند؛ در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۱۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز تقاطع‌ها، راه‌های روستایی و شهری و جاده‌ها پیش بینی شده که در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

در این قانون، «هوشمندسازی تصویری جاده‌ها» از راهکارهای جلوگیری از تلفات جاده‌ای در نقاط حادثه خیز اعلام شده.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اعلام کرده انسان، عامل ۸۵ درصد تصادفات شناخته شده است. برخی نمایندگان مجلس معتقدند «پلیس باید صلاحیت و مهارت افراد را که در جاده رانندگی می‌کنند، احراز کند.»

آمارهایی از ۱۵ هزار تلفات در جاده‌های ایران حکایت دارند؛ پلیس راهنمایی و رانندگی گفته تنها در نوروز امسال ۷۴۶ نفر در تصادفات رانندگی جان باختند که ۶۳۷ نفرشان در جاده‌ها و ۱۰۹ نفر در تصادف داخل شهرها فوت شدند.

«تأسف رهبر انقلاب» از کیفیت خودروهایی که رئیس پلیس راهور آنها را «ارابه مرگ» دانست

نقص ایمنی و کیفیت خودروهای داخلی در ایران با انتقاد بخشی از مسئولان دولتی و حاکمیتی و افکار عمومی مواجه شده؛ آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب دهم بهمن ماه پارسال از «بی‌توجهی به کیفیت در برخی صنایع به ویژه خودروسازی» ابراز تأسف کردند و گفتند که اعتراض مردم به این موضوع به‌حق است. 

رئیس پلیس راهور پارسال پس از تصادف زنجیره‌ای جاده بهبهان رامهرمز، خودروهای تولید شده در کشور را «ارابه مرگ» توصیف کرده بود؛ سردار هادیانفر گفت که «استانداردها درست نظارت نمی‌شود.»

قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پلیس راه را موظف کرده در صورت مجهز نبودن وسایل نقلیه، از شماره گذاری و ارائه خدمات به آنها خودداری کند؛ این در حالی است که رئیس پلیس راهور اعلام کرده «بر اساس قانون، مکلف است خودروهای تأیید شده وزارت صمت، سازمان استاندارد و محیط زیست را شماره گذاری کند.»

بعضی انحصار در خودروسازی ایران را عامل کاهش کیفیت خودروهای داخلی می‌دانند؛ اگرچه آقای میرسلیم نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انحصار در خودروسازی را رد کرده و گفته «علاوه بر ایران‌خودرو و سایپا، بهمن خودرو و... هم رقابت می‌کنند. این‌ها باید جواب مردم را بدهند.»

او اضافه کرده «اینکه می‌گوییم کیفیت خودرو‌ها ایراد دارد، یعنی ما ایرانی‌ها در تولید خودروی با کیفیت بی‌عرضه هستیم. باید عرضه‌مان را زیاد کنیم. وزیر صمت وظیفه تغییر ساختار صنعت خودروسازی را دارد.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
حتما آقای میرسلیم تو قضیه دست داره ، یا معنی انحصار را نمیدونند،مگه واردات خودرو داریم یا خودروسازی دیگری به غیر از این دو تا غول که جان و مال مردم را قبضه کردند وجود داره که آقای میرسلیم میفرمایند انحصار در کار نیست.قطعا تا کسی منافعی در کاری نداشته باشی موضع گیری ناحق نمیکنه.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمار دقیق‌تر نقاط حادثه‌خیز را هزار و ۵۸۵ اعلام کرده؛ برخی آمارها هم می‌گویند هر کدام از نقاط حادثه خیز به صورت میانگین در سال ۲ کشته می‌دهند.
۱۳:۴۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
آقای امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دی ماه پارسال گفت که «حدود ۲۰۰ نقطه حادثه خیز اصلاح‌ شده و ۲۵۱ نقطه هم در اولویت قرار دارند.»

هفدهم اسفند ماه اما، مدیرکل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات فنی راه‌های سازمان راهداری از اصلاح ۴۹۰ نقطه پرحادثه و ۵۰ نقطه مستعد تصادف خبر داد و گفت که اعتبارات رفع نقاط حادثه خیز محدود است.
«تأسف رهبر انقلاب» از کیفیت خودروهایی که رئیس پلیس راهور آنها را «ارابه مرگ» دانست
۱۳:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
او اضافه کرده «اینکه می‌گوییم کیفیت خودرو‌ها ایراد دارد، یعنی ما ایرانی‌ها در تولید خودروی با کیفیت بی‌عرضه هستیم. باید عرضه‌مان را زیاد کنیم. وزیر صمت وظیفه تغییر ساختار صنعت خودروسازی را دارد
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
آمارهایی از ۱۵ هزار تلفات در جاده‌های ایران حکایت دارند؛ پلیس راهنمایی و رانندگی گفته تنها در نوروز امسال ۷۴۶ نفر در تصادفات رانندگی جان باختند که ۶۳۷ نفرشان در جاده‌ها و ۱۰۹ نفر در تصادف داخل شهرها فوت شدند.

«تأسف رهبر انقلاب» از کیفیت خودروهایی که رئیس پلیس راهور آنها را «ارابه مرگ» دانست
نقص ایمنی و کیفیت خودروهای داخلی در ایران با انتقاد بخشی از مسئولان دولتی و حاکمیتی و افکار عمومی مواجه شده؛ آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب دهم بهمن ماه پارسال از «بی‌توجهی به کیفیت در برخی صنایع به ویژه خودروسازی» ابراز تأسف کردند و گفتند که اعتراض مردم به این موضوع به‌حق است.

رئیس پلیس راهور پارسال پس از تصادف زنجیره‌ای جاده بهبهان رامهرمز، خودروهای تولید شده در کشور را «ارابه مرگ» توصیف کرده بود؛ سردار هادیانفر گفت که «استانداردها درست نظارت نمی‌شود.»

قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پلیس راه را موظف کرده در صورت مجهز نبودن وسایل نقلیه، از شماره گذاری و ارائه خدمات به آنها خودداری کند؛ این در حالی است که رئیس پلیس راهور اعلام کرده «بر اساس قانون، مکلف است خودروهای تأیید شده وزارت صمت، سازمان استاندارد و محیط زیست را شماره گذاری کند.»

بعضی انحصار در خودروسازی ایران را عامل کاهش کیفیت خودروهای داخلی می‌دانند؛ اگرچه آقای میرسلیم نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انحصار در خودروسازی را رد کرده و گفته «علاوه بر ایران‌خودرو و سایپا، بهمن خودرو و... هم رقابت می‌کنند. این‌ها باید جواب مردم را بدهند.»

او اضافه کرده «اینکه می‌گوییم کیفیت خودرو‌ها ایراد دارد، یعنی ما ایرانی‌ها در تولید خودروی با کیفیت بی‌عرضه هستیم. باید عرضه‌مان را زیاد کنیم. وزیر صمت وظیفه تغییر ساختار صنعت خودروسازی را دارد.»
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
جاده ها به شدت نا ایمن راننده ها هم چی بگم من موندم به بعضی ها چطور گواهینامه میدن نمیگم کیفیت خودرو هامون خوبه ولی بخدا با کیفیت ترین خودرو های دنیا رو بیاری تو جاده های ایران و بدی به خیلی از راننده ها باور کنید تلفات کم که میشه هیچ زیاد تر هم میشه فکرکنم شما ندیدید تصادفات ماشین های خارجی تو ایران رو که چطور کشته دادن فقط چون تعدادشون کمه به چشم نمیان همین پرایید که همش تو سرش میزنید من خودم ۱۰ سال داشتمش کل ایران رو هم رفتم باهاش قانون رو رعایت کردم و با احتیاط رانندگی کردم و خداروشکر هم ازش راضی بودم هم اصلا تصادف نکردم خوورو ها بیکیفیتن جاده ها خرابن راننده ها که عقل دارن! مثل ادم رانندگی کنید تلفات و تصادفات به حداقل میرسه نمیشه که بری زیر دیوار شکسته بشزنی بریزه روت بعد بگی دیوار مقصر شکسته بود خب تو که دیدی شکسته نمیرفتی کنارش به مسئولین و خودرو ساز ها که اصلا امیدی نیست ۴۰ ساله داریم بدتر میشیم خودمون که میتونیم احتیاط کنیم
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
نبود جاده نبود بودجه تحریم های بی اثر و روسای بی فکر دلیل کشتارگاه شدن جاده های ایران
حمید
۱۲:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
یعنی تا ۳۰ سال دیگه پراید تولید کردن. ۲سال از توقفش میگذرد و همچنان پراید صفر کیلومتر در خیابان‌ها جولان میدهند. تازه موتورشم تقویت کردن . خودروی کم اصطکاک کم مصرف ولی پر خطر تیبا رو جایگزین پراید کردید ولی بازم و باز هم پراید و پراید. چقدر سود داره؟ عجب
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مستند اختاپوس را ببینید
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
تصادف جاده ای، اسمش روی آن هست؟
چرا حمل و نقل ریلی به نسبت گذشت زمان صد سال رشدی نداشته است؟
تا الان میبایست در تمام شهرهای کشور و نه فقط مراکز استانها راه آهن میداشتیم...
متاسفانه گویا نفوذ سلطه انگلیس درخصوص تحریم راه آهن ایران هنووووووز پابرجاست و در داخل کشور هم آگاهانه و یا از روی بی اطلاعی همان را اجرا کرده اند
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
تا وقتی آدمهایی مثل میرسلیم و منطقی تو خودرو سازی هستند بهتر از اینم نمیشه
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
تنها راه ازادسازی واردات خودرو برای عموم مردم ایران.
حسین
۱۲:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
اثرات واکسن
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
بعید هم نیست
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
ایرانخودرو و سایپا قاتلن هر روز زن بچه مردم تو جادها کشته میشن کسی صداش درنمیاد ماشین بی کیفیت بدونه ایمنی چرا دست مردم میدید اگه جون مردم براتون مهم نیست چرا درب این دوتا شرکت گل نمیماید چرا خودرو وادراتی آزاد نمیکنید از دست این دوتا شرکت راحت شیم
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
الان آقای میرسلیم بگه مدیران خودرو ، کرمان موتور و بهمن چه خاصیت مفیدی دارند ؟ کمک به فروش چین ؟
قیمت که مناسب نیست سه برابر کشور همسایه ، ده سال مونتاژ میکنن یه تکنولوژی نتونستن از چینیها بگیرن ، ارز هم که میبرن
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
ایران خودرو و سایپا اینقدر بزرگ شده اند که فرمایشات مقام معظم رهبری هم نمیتونه اونها را وادار به تولید با کیفیت کنه....
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
الان میشه به عنوان یه رسانه بپرسین چرا ماشین ۵۰۰ میلیونی دو شرکت معروف مونتاژ کننده چینی ۱۷۰۰ میدن . قرار شد ckd بیارن ارزونتر تمام بشه نه سه برابر قیمت جهانی
مافیایی در مردم عادی وجود ندارد مستقیم و غیر مستقیم این شرکتها به دولت وصل هستند و کسی کارشون نداره
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
آقای میرسلیم در جهت منافع چین با توجه به حزبش که روابط خوبی با کمونیستها دارد حرکت میکند
بهمن
۱۱:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مافیا
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
وای خدا در عرض ده روز یعنی از ۲۹ اسفند تا ۹ فروردین ۴۵۶ نفر جان باختند بیشتر نصادفات جادیی دقت نکردن ب جلو سبقت غیر مجاز سرعت عیر مجاز جاده های کشور هیچ یک استاندارد جهانی ندارن
تیام
۱۰:۱۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
همه ناراضی هستن از این خودرو سازها از کارگر و کارمند و راننده بگیر تا رهبر

چرا واردات رو آزاد نمیکنین ؟

چرا ؟
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
حداقل 50 درصد تلفات جاده ای بخاطر خودروهای بی کیفیت می باشند مافیای خودرو و حامیانشان بدانند نانشان را در خون مردم خیس می کنند خدا لعنت کنه همه کسانی را که کشور را به کشور انواع سلاطین و مافیا تبدیل کردند.
موسی
۰۹:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
کاش پرونده تلفات فضای مجازی هم زیر تیغ اصل 90 مجلس می رفت
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
اگر نمی توانید کاری انجام دهید سر خمره گند و کثافت را باز نکنید تا همه را مسموم نکند
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مرگ ده ها هزار ایرانی بر اثر کیفیت پایین خودروهای بخاطر منافع عده ای گرگ صفت و آقازاده شاغل در خودروسازی ها
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
این نیز بگذرد
بیگی
۰۷:۳۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
بنظر من وزیر فیلم روز اولی که وزیر صمت در مجلس برای رای اعتماد سخنرانی کرد رو از صداوسیما پخش کنید و بعد به ایشان بگویید کجاست اون وعده و وعیدهای شما که با اون تونستی رای اعتماد بگیرید.فقط و فقط بهتره که استیضاح و برکنار بشه.چرا که مدیریت ضعیفی در این ۸ ماهه در حوزه خودرو داشته.
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
۴۰ ساله مدیریت ضعیف داشتیم شما گیر این ۸ ماهی؟!
علی
۰۷:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
همه چیز که به حرف نیست
رهبر انقلاب 30 ساله میگه هواپیما بسازید
میدان رقابت رو باز کنید تا خودرو سازی درست بشه