سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجدید خط کشی هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی اردبیل

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان در سال گذشته تجدید خط کشی شده است.

آیدین هاشمی با بیان اینکه افزایش ضریب ایمنی جاده با هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای از اولویت‌های مهم راهداری است گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده به محض مساعد شدن شرایط جوی در استان عملیات خط کشی راه‌ها انجام خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از محور اردبیل – نیر در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها تسطیح ۹ هزار کیلومتر از حریم راه‌های استان را در سال ۱۴۰۰ یادآور شد و گفت: راهداران پرتلاش در مدت یاد شده ۲۹۸ عدد رمپ ورودی و خروجی را ایمن سازی و ۲۰ هزار کیلومتر از افتادگی شانه راه را رفع کرده اند.

هاشمی از نصب ۳ هزار و ۷۰۰ متر حفاظ در پرتگاه‌ها و آبرو‌ها توسط راهداران پرتلاش استان خبرداد و گفت: در یک سال گذشته بیش از هزار و ۷۰۰ عدد سرعتکاه آسفالتی، پلاستیکی و مجازی تهیه، نصب و ایجاد شده است.

او تعمیر ۴ هزار و ۹۰۰ شاخه گاردریل‌های آسیب دیده، نصب هزار عدد استوانه ایمنی در دماغه‌های پربرخورد، تهیه ونصب ۳۷ عدد چراغ چشمک زن، رنگ آمیزی ۱۵ هزار پایه تابلو وعلائم، مونتاژ و اصلاح ۸ هزار و ۵۰۰ عدد تابلوی انتظامی و انسداد ۵۰۰ مورد راه‌های دسترسی غیرمجاز را از اقدامات مهم راهداری در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل می‌گوید: در جهت دید بهتر رانندگان ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع تابلو‌های اطلاعاتی و هشداری تهیه، نصب و تعمیر شده، همچنین بیش از ده هزار عدد تابلو‌های الزامی در راه‌ها نصب شده است.

هاشمی با قدردانی از تلاش شبانه روزی راهداران استان در انجام وظایف مربوط به نگهداری راه‌ها گفت: سال گذشته ۶۷۴ هزار متر از شیب شیروانی راه‌ها اصلاح شده است.

او هوشیاری راننده‌ها در جاده را از عوامل بسیار موثر در کاهش تصادفات دانست و گفت: راهداران استان با هدف کاهش سرعت، خواب آلودگی وافزایش هوشیاری راننده در جاده حدود ۴۵ هزار متر شیار لرزاننده عرضی و طولی در جاده‌های استان اردبیل اجرا کرده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.