سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدامات ایمنی لازم برای جلوگیری از حوادث آتش نشانی شادگان اعلام شد

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شماره یک شهرداری شادگان با اشاره به گرمای زودرس نسبت به رعایت موارد ایمنی هشدار داد و نکاتی را برای جلوگیری از حوادث اعلام کرد.

سید حلیم غاوی نژاد گفت: رعایت نکردن برخی نکات ایمنی و توصیه‌های آتش‌نشانی در زمینه‌ استفاده از وسائل الکترونیکی و الکتریکی هم‌چنین گازسوز به وقوع حوادثی، چون آتش‌سوزی منجر می‌شود و ضروری است با توجه به فصل تابستان و استفاده از وسائل سرمایشی، نکات ایمنی در این زمینه از سوی شهروندان عزیز شادگان مورد توجه قرار گیرد.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شماره یک شهرداری شادگان می گوید: رعایت نکردن نکات ایمنی با توجه به فصل تابستان و بالا رفتن مصرف بی رویه از وسایل سرمایشی، امکان ایجاد خطرات آتش سوزی را افزایش می‌دهد.

او گفت: وسایل خنک کننده از پرمصرف‌ترین وسایل خانگی مردم شادگان در فصل تابستان می‌باشد و با انجام راهکار‌های ساده عملی در عین برطرف کردن نیاز مصرف برق، می‌توان تدابیر و اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی پیش بینی و از بروز آن جلوگیری کرد.

این مقام مسئول گفت: برخی اوقات هنگام نصب کولر به خصوص کولر‌های پنجره‌ای، متوجه می‌شوند که پریز در جهتی بر دیوار نصب شده که کابل کولر به آن نمی‌رسد و در اقدامی غیرمنطقی، مقداری سیم به آن اضافه می‌کنند که احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد، بنابراین توصیه می‌شود برای برق‌رسانی به کولر و دیگر وسائل از سیم‌های دو یا چند تکه‌ای استفاده نکنید، چون در محل اتصال مقاومت افزایش می‌یابد افزایش مقاومت باعث ایجاد گرما می‌شود و گرما مهم‌ترین عامل برای ایجاد آتش‌سوزی است.

به گفته غاوی نژاد بستن شیر گاز از مواردیست که باید در استفاده از وسایل گازی به آن توجه شود، بعنوان مثال پس از پایان پخت و پز همیشه شیر اجاق گاز را می‌بندیم و شعله‌ی زیر ظرف غذا را خاموش می‌کنیم، ولی شیر اصلی گاز باز می‌ماند و این امر موجب می‌شود گاز در لوله تجمع و احتمال نشت گاز و به‌دنبال آن احتمال آتش‌سوزی افزایش یابد.

او بر اهمیت خاموش کردن وسائل برقی و جدا کردن دو شاخه‌ها از پریز به هنگام استفاده نکردن از وسایل برقی، بر رعایت نکات ایمنی به عنوان مهمترین رکن کاهش خطرات آتش سوزی تاکید کرد.

 با توجه به استفاده بیش از پیش وسایل سرمایشی در فصل تابستان، ادارات، منازل مسکونی و مجتمع‌های تجاری باید وسایل سرمایشی خود را با هدف ایمن سازی محیط کار چک کنند.

نصب سیستم‌های هشدار و اعلام حریق، نصب کپسول‌های اطفاء حریق و اطمینان از کارکرد صحیح آن‌ها نیز از عوامل مهم در کاهش خطرات آتش سوزی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.