سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرآن‌های بریل چاپ شده در مشهد رونمایی ‌می‌شود

مشاور شهردار مشهد گفت: قرآن های بریل چاپ شده برای تلاوت قرآن و راحتی نابینایان در مشهد به زودی رونمایی می‌شود.

جواد شکوری گفت: تلاوت قرآن توسط نابینایان و با لمس دست‌ها، نیز یکی از دغدغه‌های قدیمی این قشر جامعه بوده است، موضوعی که همیشه به دنبال بهره‌مندی از آن بوده‌اند، اما به دلیل هزینه گزاف یا حجم سنگین آن دور از دسترسشان بوده است.

او گفت: در امور افراد با دارای معلولیت از چاپ قرآن‌های بریل همراه با ترجمه در سی جلد برای اولین بار در کشور ۴۰ دوره قرآن همراه با ترجمه در ۳۰ جلد چاپ شده است، همچنین ۳۰ دوره در ۶ جلد بدون ترجمه و برای اولین بار در کشور به‌صورت کم‌علامت چاپ می‌شود که خواندن آن برای نابینایان راحت‌تر است.

مشاور شهردار مشهد گفت: پس از سه ماه، اکنون این قرآن‌ها آماده است و هفته آینده در یکی از مساجد مشهد رونمایی می‌شود. این قرآن‌ها قرار است به افرادی که از طریق جامعه نابینایان مشهد شناسایی می‌شوند به‌صورت رایگان اهدا شود. البته به دلیل اینکه بر طبق آمار ۲‌هزار نفر نابینا در مشهد داریم که نیمی از آن‌ها با توجه به میزان تحصیلات می‌توانند از قرآن استفاده کنند، اولویت اهدای این قرآن‌ها با توجه به شرایط نابینایان است.

 شکوری گفت: اولیه چاپ این قرآن ها، ۱۵۰ میلیون تومان است، کتاب‌هایی که به صورت بریل چاپ می‌شوند بعد از مدت پنج سال و بر اثر لمس زیاد برجستگی‌ها دیگر استفاده‌پذیر نیستند و لازم است کتاب مجددا چاپ شود. البته سعی می‌کنیم به سمت چاپ کتب ادعیه نیز برویم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.