سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان با واکسن سرخک در امان می‌مانند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کودکان با انجام واکسیناسیون به موقع از ابتلابه بیماری سرخک مصون می‌مانند.

آقای مستوفی گفت:پیشگیری از ابتلا به سرخک و کنترل چرخه انتقال بیماری با انجام واکسیناسیون به موقع قابل کنترل است.

او گفت: شناسایی یک مورد ابتلا به بیماری سرخک شناسایی شد،که نوجوان ۱۴ ساله و تبعه افغانستان می‌باشد.

 شهاب مستوفی با اشاره به اهمیت تزریق به موقع واکسن سرخک برای کودکان زیر۵ سال جهت پیشگیری و کنترل چرخه انتقال این بیماری گفت: سرخک یک بیماری ویروسی با قدرت انتقال بسیار بالا است که از راه تنفس به دیگران منتقل می‌شود و مهم‌ترین علامت آن تب به همراه دانه‌های قرمز رنگی است که بر روی گردن و صورت ظاهر می‌شود و به پایین بدن منتشر می‌شود.

او می گوید: واکسن سرخک در سنین ۱۲ و ۱۸ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود و واکسیناسیون مطمئن‌ترین شیوه جهت پیشگیری و کنترل این بیماری می‌باشد.

آقای مستوفی گفت: از کلیه والدین ایرانی و اتباع و مهاجرین ساکن البرز در خواست می‌شود که نسبت به تزریق به موقع واکسن سرخک در ۲ نوبت برای کودکان زیر ۵ سال خود اقدام نمایند. ضمنا کودکانی که دو نوبت واکسن سرخک (MMR) را دریافت نموده اند نیاز به مراجعه مجدد به مراکز بهداشتی ندارند.


او گفت: موارد مشکوک به بیماری سرخک باید به موقع شناسایی و گزارش شود و با توجه به اهمیت موضوع جلسه‌ای با حضور کلیه مسئولان مدیریت بیماری‌های واگیر شهرستان البرز در مرکز بهداشت استان برگزار گردید و کلیه اقدامات کنترلی و تدابیر لازم برای پیشگیری از این بیماری و چرخش ویروس در جامعه در دستور کار کارشناسان بهداشت قرار گرفت.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز  با هوشیاری و نظارت کامل کارشناسان حوزه بهداشت بر وضعیت سلامت شهروندان یک مورد ابتلا به بیماری سرخک که نوجوان ۱۴ ساله و تبعه افغانستان می‌باشد در استان شناسایی شد، که  مطابق با دستور عمل‌های بهداشتی، کلیه افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط بوده اند و همچنین منطقه تحت سکونت ایشان مورد پیگیری و نظارت کارشناسان مرکز بهداشت قرار گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.