سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوریه: توقف تجاوز اسرائیل مستلزم مداخله بین المللی است

وزارت خارجه سوریه تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی به برخی از مناطق این کشور را محکوم و در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل خواستار مداخله بین المللی شد.

وزارت امور خارجه سوریه تجاوز آشکار روز شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به برخی از نقاط منطقه مرکزی سوریه را که پدافند هوایی سوریه با آن مقابله کرد، محکوم و تاکید کرد که ادامه این حملات اسرائیل به سطح تهاجم سیستماتیک می‌رسد که مداخله فوری دبیرخانه سازمان ملل متحد و شورای امنیت مستلزم است.

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به این کشور، نامه‌ای را به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ارسال کرد.

او در این نامه نوشت: ادامه حملات اسرائیل علیه سوریه به اقدامی برنامه‌ریزی شده و روتین تبدیل شده است. محکوم نکردن این تجاوزات پی در پی، اسرائیل را نسبت به ادامه و گسترش حملات خود علیه سوریه جسورتر و اعتبار سازمان ملل و اثربخشی نهاد‌های زیر مجموعه آن را با چالش مواجه کرده است.

فیصل مقداد تاکید کرد که دمشق همواره نسبت به پیامد‌های ادامه این حملات هشدار داده و آن را تهدیدی علیه امنیت و صلح جهانی و ناقض مبانی حقوق بین‌الملل می‌داند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه اعلام کرد: حدود ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه عصر امروز، دشمن صهیونیستی حمله‌ای هوایی را از بخش شمال لبنان انجام داد و طی آن برخی نقاط در منطقه الوسطی را هدف قرار داد. پدافند هوایی سوریه با این حمله مقابله کرده و تعدادی از موشک‌ها را سرنگون کرد.

همچنین شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود در بیروت اعلام کرد: این تجاوز اسرائیل همزمان با پرواز هواپیما‌های رژیم صهیونیستی بر فراز منطقه جبیل کسروان در شمال بیروت است.

اسفندماه سال گذشته نیز رژیم صهیونیستی در حمله‌ای موشکی، مناطقی از جنوب دمشق، پایتخت سوریه را هدف قرار داد که در پی آن حمله، خسارات مادی نیز برجای گذاشته شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.