سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لوازم خانگی موجود در فضای مجازی فاقد گارانتی است

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: لوازم خانگی موجود در فضای مجازی فاقد گارانتی است و هیچ ارگانی پاسخگوی مرجوع شدن کالا در صورت خرابی نیست.

آقای اکبر پازوکی گفت: فروشندگان لوازم خانگی که در  فضای مجازی اقدام به فروش لوازم خانگی می‌کنند حتما باید از اتحادیه لوازم خانگی مجوز بگیرند در غیر این صورت فعالیت‌ آن‌ها غیر مجاز است، چرا که بیشتر این کالا‌ها اصل نیست و تقلبی به دست مشتری می‌رسد.

او می‌گوید: به طور کلی خدمات پس از فروش در بازار فضای مجازی لوازم خانگی رسمی نیست، چرا که لوازم خانگی موجود در فضای مجازی دارای گارانتی نیست و همچنین هیچ ارگان و قانونی پاسخگوی اصالت جنس و یا مرجوع شدن کالا در صورت خرابی نیست، چرا که این فروشندگان به دنبال خلاء های قانونی هستند.

اجناس خارجی که در فضای مجازی به مردم فروخته می‌شود، بیش از ۵۰ درصد قاچاق، فاقد شناسه و گارانتی است. البته قرار بود ارائه کد ملی برای خرید لوازم خانگی انجام شود، ولی این طرح از خرداد سال گذشته در مورد تمام اقلام لوازم خانگی خُرد نیز از جمله قهوه‌جوش، همزن، سرخ کن، آبمیوه‌گیری و ... اجرایی شود، اما به دلایلی از جمله تولید کم و وارداتی بودن برخی از این محصولات اجرای آن به تعویق افتاده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
من از اسنوا خرید کردم گارانیش به درد خودش میخوره
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مگه حالا کالاهایی که از فروشگاه می گیری گارانتی داره به هزار بهانه که تو خود گارانتی نوشته کالای خراب را تعویض نمی کنند
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
دلم میخواد ازدواج کنم زندگی تشکیل بدم درس خوندم بیکارم با این همه گرانی وحشتناک هیچ امیدی ندارم
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
گارانتی هم که داشته باشه هزار اما اگر براش درست می کنندواز زیر بار جبران آن گذر می کنند ، بیشتر این مسائل حرف است تا عمل
حسین
۱۷:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
تلویزیون سری ۸ ایکس ویژن رو با قیمت نزدیک ۱۳ میلیون خریدم بعد ۷ ما خراب شده بردیم نمایندگی ماد ایران قبول نداره و میگه کمی از تصویر سیاهه طبعیه؟؟؟!!!!،مثلا حمایت خواستیم کنیم از کالای ایرانی،خدا وکیلی ال جی و سامسونگ برای ما خیلی بهتر هست تا کالای داخلی،چون هم قیمتهارو بردن بالا و هم کیفیت رو پایین آوردن ،چون میدونن هیچ رقیبی نیست و هر بلایی بخوان سر مردم میارن
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
مگه وسایل ایرانی که گارانتی داره به چه درد میخوره ، من یه دونه یخچال ایرانی از نمایندگی فروش خریدم بعد از دو هفته خراب شده ، الان طرف میگه چون موتورش خراب شده باید هزینشو پرداخت کنی تا تعویضش کنیم، اصلا هم زیر بار نمیره ،اشتباه کردم که یخچال ایرانی گرفتم اگر درست شد میفروشمش و یخچال خارجی بدون گارانتی میخرم.
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
بدون گارانتی اصل بهتر از گارانتی دار بی‌کیفیت داخلیست ، شرافت داره
منصور
۱۵:۲۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
یه ماشین لباس شویی المانی و یه اجاق گاز ایتالیایی حدود 50 سال پیش پدرم خریده مرگ نداره// از اون روز تا بحال من سه تا لباسشویی خریدم
منصور
۱۵:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خارجی باشه // گارانتی هم نداشته باشه اشکالی نداره
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
از گارانتی های شما هم خیری ندیدیم که بماند جنس چند برابر قیمت به مردم انداختید به اسم گارانتی
mm
۱۳:۱۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خخخخخخ واقعا جوک سال را گفت این ریس اتحادیه خخخخخ
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
از بازار هم خریدم گارانتی نداشت
7891
۱۲:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
شرکت ایسام واسظه فروش است. قصد خرید از ان را داشتم. زنگ زدم پشتیبانی شرکت. میگوید اول پول را واریز کن بعدا اگر راضی نبودی راهی هست.به او گفتم جنس را به چشمم ندیده ام پول واریز کنم؟ میگوید پروتکل را بخوان. خواندم. هیچ دلیل موجهی برای این کارش وجود ندارد. تورم را کی بوجود می اورد؟
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
کجایید شما اونایی هم که قاچاق نیست اصلا گارانتی شونو قبول ندارن و گردن نمیگیرن
حسین
۱۱:۴۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
بهتر