سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان قزوین پیشرو در جذب اعتبارات نوسازی مدارس

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، از استان قزوین به عنوان پیشرو در جذب اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس خبر داد.

 داریوش ورناصری در آئین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: در بحث انتخاب مدیران در دولت جدید و با توجه به شرایط موجود، تأکید ریاست سازمان بر انتخاب مدیرانی از بدنه خود سازمان بوده است.

در زلزله کرمانشاه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین خدمات ارزشمندی را به مردم زلزله زده مناطق کرمانشاه ارائه کردند.

 هیچ پروژه‌ای بدون مطالعه و در نظر گرفتن شاخص‌های مدرسه سبز آغاز نخواهد شد.

مکان یابی، دومین اولویت اقدامات سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور است و همچنین تأمین سیستم گرمایشی مدارس از دیگر موارد مورد توجه سازمان محسوب می‌شود.

ورناصری از آماده سازی فراخوانی برای معرفی مدارس آینده و رویکرد توجه به مدارس مدرن خبر داد و گفت: مدارس آینده ناظر بر ایده‌های جدید است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به موضوع جذب اعتبارات تأکید کرد: با توجه به اینکه موضوع تخصیص اعتبارات در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت، استان‌ها هم باید به این موضوع توجه کنند.

 استان قزوین جزو استان‌های پیشتاز در جذب اعتبارات نوسازی مدارس بوده است.

لزوم استفاده از ظرفیت خیرّان مدرسه ساز

نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این مراسم گفت: ارتباط تنگاتنگی بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان وجود دارد و با توجه به نیاز‌های آموزش و پرورش باید در سایه مشارکت و همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های خیران مدرسه ساز، تلاش کرد تا تمام موانع برطرف شود.

۱.۵ درصد مدارس استان قزوین نیازمند تخریب است

مدیرکل سابق توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین هم گفت: ۳ فرآیند شکل گرفته در حوزه توسعه مدارس موجب شد تا مدارس استان توسعه یابد.

جوانبخت با بیان اینکه در سال ۸۴ بیش از ۷۰ درصد مدارس استان نیاز به تخریب و نوسازی داشت خاطرنشان کرد: امروز تنها یک و نیم درصد مدارس استان نیاز به تخریب دارد.

از سال ۹۲ تا کنون اقدامات مناسبی در راستای استاندارد سازی مدارس صورت گرفته است.

مدیرکل سابق نوسازی مدارس استان تلاش و همت خیرین را در بحث توسعه مدارس استان بسیار ارزشمند و قابل قدردانی دانست و تاکید کرد: مشارکت مردم و خیران موجب شد امروز فضا‌های آموزشی در استان در وضعیت مطلوبی قرار گیرد.

جوانبخت در ادامه به نقش مجمع خیران اشاره کرد و خیرین را سرمایه‌های استان و کشور دانست.

وی در ادامه همچنین به خدمات و فعالیت‌های پیمانکاران پاک دست نیز اشاره‌ای کرد.

مدیرکل سابق نوسازی استان، توجه به مدرسه سبز، مکان یابی، استفاده از مهندسان مشاور و مدیریت و نگهداری را از جمله اقدامات مورد توجه در استان قزوین عنوان کرد.

 ۲۳ درصد از اعتبارات استان قزوین صرف نوسازی مدارس شده و باید به آن توجه شود.

سعادت فر، مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان قزوین هم گفت: توجه به کیفی سازی مدارس، استفاده از ظرفیت‌های خیران مدرسه ساز، بهره گیری از ظرفیت‌های نمایندگان مجلس و پیاده سازی دولت الکترونیک از اولویت‌های کاری مدیریت جدید است.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات علی اصغر جوانبخت، مدیرکل سابق، ابراهیم سعادتفر به عنوان مدیرکل جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین معرفی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.