سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبرسانی به حیات وحش با همت محیط بانان در شهرستان بافق

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بافق گفت: با توجه به افزایش بی‌سابقه دما آبرسانی سیار به حیات وحش مناطق تحت مدیریت محیط زیست در این شهرستان آغاز شد.

سیدجلال موسوی گفت: همه ساله با آغاز گرما و به دلیل کمبود منابع آبی ناشی از بارش محدود در مناطق کویری، اداره محیط زیست به منظور کمک به ادامه حیات حیوانات، اقدام به آبرسانی به این منابع آبی احداث شده در مناطق می‌کند.

او گفت: حیات وحش شاخص شهرستان بافق شامل پلنگ، کل و بز، قوچ و میش، هوبره، زاغ بور و... است که کمبود آب می‌تواند جان آنان را تهدید کند.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست بافق: منطقه حفاظت شده کوه بافق دارای آب‌های سطحی و رودخانه‌ای بسیار محدود است و تمامی رودخانه‌های موجود در منطقه فصلی بوده و فقط پس از بارندگی در بعضی از آن‌ها برای مدت کوتاه آب جریدان پیدا می‌کند و پس از مدتی خشک شده.

در ارتفاعات کوه بافق سنگ آب‌های فراوانی که حاصل فرسایش در تشکیلات آهکی منطقه است و نیز تعدادی چشمه وجود دارد که مهمترین منابع تأمین کننده آب مورد نیاز حیات وحش منطقه محسوب می‌گردند. ضمن اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد نیز به منظور تکمیل منابع آبی و حفظ حیات وحش و زیستگاه‌ها اقدام به احداث آب انبار و مرمت چشمه‌ها نموده که در خشکسالی‌ها نقش بسیار مهمی در بقای حیات وحش منطقه ایفا می‌نماید. از جمله چشمه‌های طبیعی و منابع آبی منطقه می‌توان به چشمه باراف، چشمه خری، آب موگردی، چشمه گوشین، ماکو، آب انبار کرینو، سارتو و ... اشاره کرد.

او گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در بین وحوش بدلیل استفاده مشترک از آبشخور، تمامی آبشخور‌ها به طور مستمر ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بافق گفت: محیط بانان شهرستان بافق به طور مستمر و به صورت شبانه روزی در منطقه حضور داشته و ضمن بازدید از مخازن آب و آبشخور‌ها با هر گونه شکار غیر قانونی برخورد می‌کنند.

 

برچسب ها: محیط زیست ، منابع آبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.