سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذوالقدر خبر داد:

منطقه ویژه علم و فناوری استان فارس راه‌اندازی می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری استان فارس در دستور کار است و این منطقه این امکان را می‌دهد که فناوری در همه جای استان توزیع شود.

امین ذوالقدر،رئیس پارک علم و فناوری استان فارس گفت: دانش‌بنیان باید تبدیل به یک فرهنگ شود و در بحث فناوری باید از سنین کم و کودکی شروع کرد تا فرهنگ‌سازی انجام شود و در این راستا پارک علم و فناور کودک را آخر اردیبهشت راه‌اندازی می‌کنیم.

به گفته او، بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو داریم اگر به سمت فناوری هدایت شوند می‌توانند استارتاپ‌های موفق شکل دهند و دانشگاه‌ها همکاری کنند تیم‌های دانشجویی باید به سمت فناوری هدایت شوند.

ذوالقدر گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری استان فارس نیز در دستور کار است، افزود: این منطقه این امکان را می‌دهد که فناوری در همه جای استان توزیع شود البته اکنون ۵ منطقه داریم که تسهیلات که در پارک به شرکت‌ها می‌دهیم در ۵ منطقه هم ارائه شود.

او با بیان اینکه براساس ابلاغ سازمان باید ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان فارس تشکیل شود، گفت: انتظار داریم هر ماه یک جلسه در قالب این ستاد تشکیل شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با بیان اینکه فضای کارگاهی شرکت‌ها دچار مشکل است، افزود: راهکار کوتاه مدت این چالش استفاده از ظرفیت خالی شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه است که تسهیلات هم به شرکت‌ها داده می‌شود تا شرکت‌ها به محیط صنعتی نفوذ کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.