سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروری خبر داد

احداث یک‌هزار و ۲۱۱ واحد مسکن محرومان در فارس/مقاوم‌سازی ۶۶ درصد واحد‌های مسکونی روستایی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس گفت: امسال ۱۲۱۱ واحد مسکن محرومان در ۷ شهرستان شیراز، لارستان، داراب، نی‌ریز، فسا و ... فعال شده است.

محمدرسول پروری در نشست خبری گفت: از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۵ هزار و ۲۹۰ واحد از مجموعه واحد‌های مسکن محرومین در شهر‌های مختلف فارس ساخته شده است.

به گفته او، امسال ۱۲۱۱ واحد مسکن محرومان در ۷ شهرستان شیراز، لارستان، داراب، نی‌ریز، فسا و ... فعال شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس گفت: در حوزه مسکن مهر ساخت ۳۰ هزار و ۳۷ واحد مسکونی بر عهده بنیاد مسکن فارس بوده که ۲۹ هزار و ۸۵ واحد تکمیل شده و باقی‌مانده نیز مربوط به تعاونی‌هایی است که از راه و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار شده و عمدتا نیز پروژه‌هایی با طبقات بالا در شهر‌های کوچک است.

او در مورد طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: این طرح در ادامه طرح اقدام ملی مسکن است، اما به شکل قانونمند‌تر با منابع و اعتبارات شفاف‌تر اجرا می‌شود که در مجموع در ۱۲۲ شهر فارس اجرا می‌شود که تاکنون ۱۱۹ شهر آن رسمیت پیدا کرده و در حال حاضر در ۱۰۵ شهر در حوزه راه و شهرسازی فارس و لارستان فعالیت داریم.

پروری گفت: در مجموع ۱۷۴ هزار و ۴۱۷ متقاضی ثبت‌نام کردند که تاکنون ۵۱ هزار و ۲۵ متقاضی پالایش شده است، اما در این بین تنها ۱۴ هزار و ۱۹۶ متقاضی برای تایید نهایی درخواست به بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند.

به گفته پروری، در تمامی شهرستان‌ها بین یک تا ۴ دفتر پیشخوان برای نهایی شدن درخواست متقاضیان فعال کردیم، اما از بین ۵۱ هزار متقاضی پالایش شده تنها ۱۴ هزار متقاضی مراجعه کرده‌اند.

او گفت: تاکنون برای ۵ هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی در این طرح زمین تامین شده و به بنیاد مسکن تحویل داده شده است و ۵ هزار و ۲۱۹ متقاضی را به این پروژه‌ها لینک کردیم و نزدیک به ۱۲۰۰ واحد نیز پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند.

معاون بهسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس نیز گفت: ۳۷۶ هزار واحد مسکن روستایی در فارس وجود دارد که تاکنون ۲۵۰ هزار واحد که معادل ۶۶ درصد واحد‌های مسکونی روستایی است مقاوم‌سازی شده است، اظهار داشت: سال گذشته ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری رسیده که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان وام به آن‌ها پرداخت شده است.

فرج‌الله نصیری گفت: در بخش خدمات فنی و مهندسی نیز ۵۵۰ ناظر و ۱۳۵ طراح در قالب ۵۳ دفتر خدمات فنی و مهندسی در سطح روستا‌های فارس فعالیت دارند.

او گفت: در بحث محرومیت‌زدایی در قالب تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه ۳۵۰۰ واحد مسکونی در فارس ساخته شد که ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به هر واحد پرداخت شد و در مجموع ۱۰۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض در اختیار این افراد قرار گرفت.

معاون بهسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: در قالب تفاهم‌نامه با بهزیستی برای ساخت مسکن برای خانوار‌های دارای ۲ معلول و بیشتر نیز ۴۳۶ واحد در فارس به بهره‌برداری رسید که به هر خانوار ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

او گفت: برای ایتام کمیته امداد و بهزیستی نیز ۱۲۰ واحد مسکونی احداث شد که ۱۰۱ واحد آن تکمیل و به هر واحد نیز ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است و ۱۶۸۵ واحد مسکونی نیز برای اقشار کم‌درآمد روستایی ساخته شد که در این بخش نیز ۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس نیز در این جلسه به صدور ۳۸ هزار قطعه سند مالکیت شهری و ۲۹۱ هزار قطعه سند مالکیت روستایی در استان فارس اشاره و گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار قطعه زمین ساخت مسکن از طریق بنیاد مسکن در روستا‌های فارس به متقاضیان واگذار شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.