سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۲۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم سیل‌زده جنوب فارس/ راه‌اندازی سامانه راهبر ساخت و ساز روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: ۲۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم سیل‌زده جنوب فارس پرداخت و بیش از ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات نیز تامین شده است.

عطاالله زمانی در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس حساب ۱۰۰ امام گفت: در حادثه سیل دی‌ماه سال ۱۴۰۰ در شهرستان‌های لارستان و لامرد ۱۳۸۳ واحد خسارت دیدند که ۸۳۶ واحد احداثی و ۵۴۷ واحد تعمیری بود و ۵۱۸ واحد آواربرداری شده و تاکنون نیز ۵۰۸ تن میلگرد برای آن تامین شده است.

او گفت: ۲۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم سیل‌زده جنوب پرداخت و بیش از ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای ساخت و تعمیرات تامین شده است، افزود: ۲۱۵ واحد در مرحله فنداسیون، ۷۸ واحد در مرحله دیوارچینی و ۱۷ واحد نیز در مرحله احداث سقف است.

به گفته زمانی، بنیاد مسکن با راه‌اندازی ستاد بازسازی در مناطق سیل‌زده کار بازسازی واحد‌های خسارت دیده را برنامه‌ریزی و دنبال می‌کند و با تامین اعتبارات بانکی در اواخر سال گذشته کار بازسازی واحد‌های مسکونی در این مناطق شروع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: به مناسبت سالگرد دهه حساب ۱۰۰ امام در ۲۲ روستای فارس بهسازی معابر با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود و در حوزه بهسازی مسکن روستایی نیز ۹ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.

زمانی گفت: بنیاد مسکن مسئولیت ساخت مسکن محرومین و مسکن مهر در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و ساخت مسکن اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر را برعهده دارد و این نهاد در حدود ۱۱۵ شهر فارس فعالیت ساخت مسکن را برعهده دارد.

او به راه‌اندازی سامانه راهبر ساخت و ساز روستایی در استان فارس اشاره و گفت: با راه‌اندازی این سامانه متقاضیان مسکن روستایی برای اخذ پروانه ساختمانی به مرکز شهرستان مراجعه نمی‌کنند و تمام مراحل اخذ پروانه از طریق این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که در حال حاضر این سامانه به صورت پایلوت در شهرستان جهرم در حال اجرا است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.