سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش بنیان اصفهان:

تولید دانش بنیان همراه با حفظ محیط زیست و بهره‌وری منابع باشد

عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش بنیان اصفهان گفت: دستیابی به تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین در کشور باید همراه با حفظ محیط زیست و بهره‌وری منابع مختلف از جمله انرژی و طبیعی باشد.

سیدیاسر معین‌الدینی گفت: هر چه فناوری به کار رفته در تولید، پیشرفته‌تر و به روز شده باشد بطور معمول به محیط زیست آسیب کمتری وارد می‌کند و از طرفی بهره وری در استفاده از منابع مختلف مانند سوخت، مادی و مالی افزایش می‌یابد.

او یکی از مشکلات بزرگی که مقوله تولید در کشور به آن مبتلاست را به روز نبودن فناوری‌های آن‌ها دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم تولیدات خود را رقابت پذیر کنیم ناچار هستیم در بسیاری از موارد فناوری‌ها را در صنعت، خدمات، کشاورزی و حتی خدمات حکمرانی به روز کنیم.

معین الدینی مسئولیت تولید فناوری با شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: این موضوع در نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته و لازم است مورد توجه همگان واقع شود.

او به آسیب شناسی ساختار‌های تامین فناوری برای کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: بر اساس مطالعه‌ای که توسط انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان در یک‌سال انجام شد، این نتیجه حاصل شد که ساختار‌هایی مانند پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد فناوری، شتابدهنده‌ها و موارد مشابه برای این موضوع کفایت نمی‌کند.

نتایج این مطالعه نشان داد برای تامین فناوری توسط شرکت‌های دانش بنیان به چند برند بزرگ "فناوری" در کشور نیاز داریم مانند کاری که در کره جنوبی انجام شده است و چند برند بزرگ دارد و تولید و تجاری‌سازی فناوری آن‌ها می‌تواند سرانه درآمد ملی این کشور را افزایش دهد.

به گفته معین الدینی ظرفیت‌های موجود در اصفهان مانند صنایع بزرگ می‌تواند همچون گذشته استان را به قطب تولید فناوری‌های دانش‌بنیان مورد نیاز کشور تبدیل کندکه لازمه تحقق این هدف، تامین فناوری صنایع بزرگ از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان است.

عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش بنیان اصفهان، معتقد است که صنایع بزرگ در خرید‌های خطوط تولید خود تدوین "پیوست فناوری" را به شرکت‌های دانش بنیان بسپارند تا زمینه توسعه فناوری در کشور فراهم شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند.

انجمن شرکت‌های دانش بنیان اصفهان در سال ۹۴ با هدف ایجاد انسجام بین این شرکت‌ها در استان تأسیس شد.
اصفهان با بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور، دومین استان در این زمینه در کشور است.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.