سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایش 58 هزار هکتار از مزارع گندم در اردبیل

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از رصد و پایش ۵۸ هزار هکتار از مزارع گندم مناطق گرمسیری شمال این استان خبرداد.

 یحیی آذرمی گفت: بدنبال بارندگی‌های خوب اواخر اسفند پارسال و اوایل فروردین امسال و شرایط مناسب رشدی زراعت‌های گندم و جو و مناسب شدن شرایط برای رشد علف‌های هرز و ایجاد آلودگی عملیات مبارزه با علف‌های هرز در مزارع استان شتاب بیشتری گرفته است.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: مبارزه شیمیایی علف‌های هرز مناطق گرمسیری استان تا پایان فروردین ماه و مبارزه در مناطق معتدل و سردسیر استان ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در بیش از ۸۰ درصد از مزارع گندم استان انجام و سطح مبارزه از ۲۳۰ هزار هکتار فراتر رود.

او از کشاورزان خواست با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مشاوره با کارشناسان شبکه مراقبت مستقر در مراکز جهاد کشاورزی تابعه، نسبت به تهیه سموم علف‌کش مناسبت و سمپاشی بموقع مزارع اقدام کنند.

آذرمی گفت: سموم علف‌کش و قارچ‌کش مورد نیاز استان تامین و به مقدار کافی در فروشگاه‌های عرضه کننده موجود است و برای جلوگیری از استفاده بی‌رویه از سموم شیمیایی در مزارع  و تبعات منفی احتمالی کشاورزان باید سموم مورد نیاز را بر اساس توصیه کارشناسان از فروشندگان مجاز و معتبر تهیه کنند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.