سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی در طرح ملی مسکن تایید شدند

مدیر عامل شرکت عمران شهر‌های جدید گفت: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تا امروز در طرح ملی مسکن تایید شده اند و پیامک اولیه را دریافت کرده اند.

علیرضا جعفری مدیر عامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:


سوال: در قدم اول آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟


جعفری: در گام اول متقاضیان ۴۰ میلیون تومان به خط اعتباری واریز می‌کنند و با این ۴۰ میلیون تومان پروژه شروع می‌شود، در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلان شهر‌های اطراف تهران و کلانشهر‌ها های اصلی و مادر ۴۰۰ میلیون تومان و مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان مشمول تسهیلات می‌شوند که متقاضیان می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

با مدیریت بحث زنجیره تولید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت تمام شده واحد‌ها به حداقل خواهد رسید و با همکاری که انبوه سازان و مجموعه‌ای که شرکت‌های رتبه دار در نگاه انبوه سازی دارند وارد عمل می‌شوند.

تلاش ما بر این است که با همان ۴۵۰ میلیون تومانی که آورده متقاضی است واحد مسکونی ۷۵ تا ۱۱۰ متری تهیه شود.

سوال: اقساط چند ساله است؟


جعفری: برنامه‌ریزی برای تولید مسکن در وزارت راه و شهرسازی بود بر این بود تا بتوانیم حداقل هزینه ساخت و هزینه خانه دار شدن را برای متقاضیان فراهم کنیم و بر این اساس هزینه زمین را حذف کرده ایم، ملاحظه حائز اهمیت این است که بسیاری از زمین‌ها نیاز به آماده‌سازی دارد.

ما در وزارت راه و شهرسازی صرفاً مسکن سازی نمی‌کنیم، باید زیربنا‌ها و مراکز خدماتی مورد نیازمان در نگاه شهرسازی ایجاد شود. اشکالی که در طر ح‌های گذشته وجود داشت این بود که صرفاً مسکن تولید شده است.

سوال: مجموع ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟

جعفری: بالغ بر ۵ میلیون و ۴۲۰ هزار شهروند متقاضی ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن بودند که از این تعداد ۲ میلیون و سیصد هزار نفر تا به امروز تایید شدند این عدد ممکن است افزایش پیدا کند.

پالایش نهایی در این حوزه روزانه در حال شکل گیری است و پیش‌بینی بر این است که این اعداد افزایش پیدا کند.

هم وطنان برای یک نوبت می‌توانند از این بسته حمایتی بهره‌مند شود، بعد از اینکه پالایش انجام شد اطلاع رسانی صورت می‌گیرد و متقاضیانی که وارد فاز ثبت نام نهایی شدند باید افتتاح حساب داشته باشند و واریز وجه نقدی اولیه داشته باشد این مراحل پشت سر هم انجام می‌شود تا تعداد نفرات مشخص شود که به چه صورت است.

طرح نهضت ملی مسکن شامل کسانی می‌شود که برایشان پیامک و ارسال شده باشد. ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر پیامک اولیه را دریافت کرده اند لذا از آن‌ها دعوت شده است تا به شعبه و بانک مربوطه مراجعه کنند.

برای کسانی که پیامک ارسال شده، براساس دوره زمانی دعوت می‌شوند تا به بانک مراجعه کنند معمولاً بعد از یک ماه یا یک ماه و نیم متقاضیان باید اقدامات لازم را انجام دهند، در غیر این صورت از سامانه حذف می‌شوند.

سوال: قیمت تمام شده مسکن چقدر است؟

جعفری: در مسکن حمایتی باید بتوانیم کاهش هزینه تمام شده را برای متقاضی داشته باشیم، سالانه اقساط وام‌ها ۱۰ تا ۲۰ ساله است و بازپرداخت آن بین ۳ تا ۴ میلیون تومان است، این عدد تمام شده هر متر مکعب است و گرنه بازپرداخت وام بین ۳ تا ۴ میلیون تومان برای متقاضی است.

زنجیره اتصال هزینه ساخت مسکن به تسهیلات دریافتی در بانک‌ها مربوط می‌شود امیدواریم با مدیریتی که در بحث مدیریت زنجیره تولید مصالح می‌شود، بحث هزینه زمین را به حداقل می‌رسانیم.

ما به حداقل‌های هزینه برای تولید مسکن اکتفا می‌کنیم، تکلیف دولت در این زمینه بحث حمایت برای اقشار کم درآمد و دهک‌های مختلف است با برنامه‌ریزی که صورت می‌گیرد برای دهک‌های مختلف این ظرفیت را به وجود خواهیم آورد تا با استفاده از مدیریت هزینه تمام شده مسکن شاهد کاهش این عدد در حوزه ساخت انواع مسکن باشیم.

کسانی که در عرصه جهاد ساخت مسکن فعالیت می‌کنند باید به این نکته توجه کنند که تجهیزاتی که به عنوان تجهیزات هزینه‌بر است حذف شده است و مسکن فاقد آسانسور، محوطه سازی و فاقد پکیج است. تاکید داریم در نهضت ملی مسکن باید به سمت صنعتی‌سازی برویم. با روش‌های سنتی که بعضاً سازندگان دنبال‌ می کنند هزینه‌ها جبران نمی‌شود .

صنعتی سازی در نهضت ملی مسکن شعار ماست سازندگان باید به سمت حوزه صنعتی سازی و تکنولوژی‌هایی بروند که کیفیت و سرعت را پاسخگو باشند.

سازندگان نباید متضرر شوند. نکته بسیار مهم این است که مورد استقبال سازندگان در نگاه انبوه سازی و شرکت های رتبه دار قرار گرفته است که دارای تجهیزات و امکانات هستند.

در برخی از نقاط کشور به دلیل بعد تامین مصالح نیاز به ضرایب جبرانی دارد که این موضوع در شورای برنامه‌ریزی استانها اختیار داده شده که ضریب جبرانی برای بحث مسافت در راستای تامین مصالح را داشته باشند.

ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در ادامه برنامه به چند سوال پاسخ داد:


سوال: همکاری انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران با طرح نهضت ملی مسکن به چه صورت است؟

رهبر: انبوه‌سازان از قبل سابقه طولانی در همکاری دارند و در مسکن مهر مشارکت نزدیکی داشتیم، تفاوتی که طرح نهضت ملی مسکن نسبت به مسکن مهر داشت این بود که طرح مسکن مهر گفته می‌شد که مصوبه قانونی ندارد و تورم زا بوده است اما طرح ملی نهضت مسکن در مجلس مصوب شد.

طرح جهش تولید مسکن مشکلات را برطرف کرده بود و موارد مالی حل شد . در موارد مالیاتی در مسکن مهر مشکل داشتیم ولی معافیت مالیاتی حذف شد و قانونی را مصوب کردند که مشخصات طرح جهش تولید مسکن را داشت.

بازپرداخت ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن بیست ساله است قبلا قرار بود ۱۲ ساله باشد اما در نهایت ۲۰ ساله شد بناباین مبلغ بازپرداخت اقساط خیلی کمتر از ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی است که آقای جعفری اعلام کرده اند.

برچسب ها: مسکن ملی ، ساخت مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
سجاد
۲۱:۴۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
ماهی ۴ میلیون قسط بگید نمیدیم خیالمون رو راحت کنید
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
من اگه ۳۰۰ ملیون پول داشتم دو سال پیش حتما یه اپارتمان خریده بودم نیاز به لطف و منت گذاری شما نداستم
علی
۰۱:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
فاقد آسانسور فاقد محوطه سازی فاقد پکیج؟؟؟؟؟
یک دفعه بگید بیابون
سعید
۱۶:۵۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اقا بنده پیامک واریز وجه چن روزه برام اومده رفتم بنیاد مسکن گفت چهل میلیون پرداخت کن سیصد هم درحین ساخت سیصدو پنجاه وام 18درصد هم‌ روشه .باید بهتون بگم برید خودتون رو مسخره کنین با این بوق وکرنا زدنتون.منتم میزارین بنده اگه خودم اورده ام سیصدو چهل میلیون باشه باهمون میتونم خونه بخرم لازم نیست شما یه وامی که میشه یک میلیارد رو دوشم بزارین
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام چرا برای یک بار درست توضیح نمیدن که باید چند بار ۴۰ میلیونی بدیم یا یک بار باید ۴۰ میلیون بدیم زمین رایگان یا پولی توضیح بدن مسولین خیلی بهتر میشه متوجه بشیم که ثبت‌ نام کنیم انصراف بدیم یا ماندگار باشیم این همه حرف و حدیث برای چیه از مسولین تقاضا دارم این عادت مزخرف منتظر گذاشتن و سرکار گذاشتن ترک کنن عیب نداره بالاخره بازم رای گیری میشه ولی حرف از دهن در میاد
آبکار اصفهانی
۱۲:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
جالبه خواهر شوهر و برادر شوهر ما که وضع مالی فوق العاده دارن و فقط خانه هایی که توش هستن به نامشون نیس اسمشون در اومده ولی من و دختر عموهام که اجازه نشینیم به ناممون در نیومده
تا بوده دنیا به کام وضع خوبا بوده
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
همین الان توی شهر ما مسکن مهر با۲۵۰ تومان پیشه خرید چطور حالا باید۴۰۰میلیون وام گرفت و ۳۰۰ میلیون آورده شخص باشد اینقدر از این مسکن مهرها خالی هست ارزان کسی نمیخرد شما همینها را سه برابر به مردم میدید
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
لطفا یکبار دیگه سایت ثبت نام طرح ملی مسکن رو باز کنید
من شهر مورد نظرم رو اشتباه وارد کردم
پیام تعلق نگرفته
برگزاری شده ولی رد شدم سایت رو باز کنید
اطلاعاتمان را دوباره بزنیم
فاطمه
۲۳:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید
ببخشید برای افراد مجرد که مسکن ثبت نام کردند و پیامک افتتاح حساب آمده، مبلغ واریز اولیه ۴۰ میلیون تومان هست یا ۲۰ میلیون تومان؟ مگر مجرد ها هم دهک دارند؟
از کجا بفهمیم دهک چندیم؟
ممنونم
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام والا بخدادوست من به خاطر این خونه ها رفت ازشوهرش به طورسوری جداشد که خونه بگیره وبهش تعلق گرفته درصورتی که خونه هم دارن اصلا کاراینهاازپایه خرابه وماکه خونه نداریم ارث مادرشوهردرسال ۶۷ مبلغ ۲۵هزارتومان بهمون رسیده چون زمین بوده فرم جی ماقرمزشده
بلاش آبادی
۲۳:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
همین قدر هم علکی نیست باید پنج سال از طلاق بگذره
علی
۱۴:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
ممنون از سایت خوبتون

توضیحات کامل و عالی بود
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام معذرت میخام منت سر مردم میزارین میگین قسط وام خیلی کمتر از ۱۰ تا ۱۵ هست اگر ما آنقدر حقوق داشتیم تا حالا صدبار خونه خریده بودیم... بعدشم این چ مسکن حمایتی هست ۲۰۰م باید بدیم ۴۵۰م وام ۱۸درصد و تازه اعلام میکنید ممکنه گران تر هم بشه ..زمین هم که اعلام میکنید رایگان نیست و مثلا ما بخواهیم باید پولشو بدیم .. خدایش چیکار دارین میکنید؟؟؟؟؟
سعید
۱۳:۲۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
آقا من تو هفت آسمون ی ستاره هم نداره یکساله ثبت نام کردم هنوز زده در حال استعلام ! بعد ی دوستی دارم فک میکنم راحت بالای صد میلیارد ثروت داره اون به اسمش دراومده ! حالا چه جوری الله اعلم ...
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اخه معلوم نیس کسی خودش چقد باید آورده داشته باشه ؟ این چه وضعیه. خجالت بکشین
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
آورده۳۲۰ میلیون هر۶ ماه ۴۰ میلیون باید واریز کنی.من امروز پرند بودم
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اصلا کی میخاد این همه را بسازد؟!!! کارگران ناشی وبی حال و خواب آلود سر ۴راه که حتی برای تعمیر جدول خیابان هم یکسال میرن توهپروت و معطلی وتعطیلی و جنگ و دعواهای پیمانکار !!!
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اقا مگه میشه اصلا با ۴۵۰میلیون واحد ۱۱۰ یا ۷۰متری خرید شوخی جالبی بود...اقساط ۱۵تومنی.....چی زدی عمو
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
متن گفتگو درهم برهم هست یکمی نگارش کنین ببینین چی نوشتین مثلا خبرگذاری معتبر این مملکت هستین آدم با خوندن خبر گفتگو کلا گیج میشه ، باید به جای خسته نباشین بگم خسته باشین
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
مگه اول نگفتید مسکن ملی متری 2700 میشه بعدا گفتید 3700 دوماه بعد گفتید 4700 الان میگید 6000 ما حرف کی را باور کنیم
مهرزاد
۱۱:۳۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
حالا این خونه چند سال دیگه تحویل میشه اگه نوه ادم بمیره گیر نتیجه اش میا یا هنوز میره تا برسه به دست نبیره
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
پس قانون مالیات خانه های خالی چی شد؟
احمد
۱۰:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
آیا دوباره ثبت نام جدیدی میکنند ؟؟؟؟؟؟؟
علی
۱۰:۴۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اونایی که توان واریز 40 م را ندارند چیکار کنند ؟؟؟
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
کسی که 40 میلیون پول نقد داره قطعا جزو پنجاه درصد ثروتمند جامعه هست. وگرنه من و شما که پولمون تا سر ماه هم نمیرسه برای دولت هم بهتره که یه گوشه بمیریم. وگرنه خیلی راحت میگفت هرکی دلش میخواد خونه بهش میدیم قسطشو تو سی سال پرداخت کنه. اما این بهونه ها واسه اینه که آدمای پولدار خونه ثبت نام کنن و به چند برابر قیمت بفروشن
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام،کسانی که تاییدنشده اندچطورمی تواننددلیل آن رابدانند؟
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
دوستان پیشنهاد میکنم اگر توانایی خرید مسکن ندارید روی خرید متری مسکن سرمایه‌گذاری کنید پروژه فاخر پرسپولیس واوان و غیره...
سعید
۰۸:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
بیاید پرند آماده تو برج های 15 طبقه ترکیه ای ساز کامل و آماده سکونت بخرید.. به فاصله 45 دقیقه تهران از مسکن ملی ارزونتر 80 متری و بخرید 550 میلیون از اجاره نشینی راحت بشید.. مسکن ملی معلوم نیست 10 سال دیگه بدن و قسط ماهی 10 میلیون داشته باشه... الان بخر راحت..
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
دوست من شما خییییلی ثزوتمند هستید. کسی که 550 میلیون تومن پول نقد داره یعنی اینقدر پولدار هست که خیلی راحت خونه بخره. مشکل کسانی هستند که حقوقشون تا سر ماه هم نمیرسه و صاحب خونه خونشونو تو شیشه کرده. برای اونا هم برنامه دارید یا بهتره بمیرن؟
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
این جعفری چرت پرت گفته...........دیشب حالش خوب نبود
روحانی
۰۸:۲۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام. خداوکیلی. کی میتواند ماهانه ۱۵ ملیون قسط بده. اصلا در ذهن من جا نمیگیره من باحقوق ۵ ملیونی با ۳ فرزند چطور ۱۵ملیون قسط بدهم
حامد
۰۸:۱۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
چرا فریب کاری میکنید چرا به مردم دروغ گفتین چرا به مردم امید دادین منتظر تظاهراتی در سراسر ایران باشید وقتی مردم میفرسین ملی مسکن ثبت نام کنند فکرخالی بودن مسکن و.. مسکن حمایتی بنج تا47ملیون دار و ماه 5ملیون قسط دار
omid
۰۸:۱۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اخه کی میتونه ماهی 4تومن بده برای قسط خونه بقیه خرجهای زندگی رو که بده
OMID
۰۸:۰۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
من کارگر چطور ماهی سه تومن بدم برای قسط خونه
حمید
۰۷:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام من بچه مشهد هستم متاسفانه سایت نهضت ملی مسکن روز اول که من ثبت نام کردم طرقبه هم بود من شهر طرقبه را انتخاب کردم و بعد از چند ما انتظار می گویند طرقبه نمی شود جالبه کلبهار 60کیلومتر دورتره میگن میشه ولی طرقبه نمی شه خوب حالا من چکار کنم با سه تا بچه حدعقل کسانی را که رد کردید ویرایش بگذارید تا دوباره شهر مورد نظر را اطلاح کنند ؟
حامد
۰۷:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
چندتا از این ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی در طرح ملی مسکن تایید شدند شهرستان غیرمجاز ثبت کردم آمار ثبت شهرغیرمجاز از وهزینه پرداخت نمیشه ملی مسکن ورایش نام دارورایش شهر و کدملی ندار
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
ما نفهمیدیم اقساط ۵ ساله هست ده تا میلون در ماه هست جای دیگه نوشتید اقساط ۳ تا ۴ میلون در ماه هست
ناشناس
۰۶:۲۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
خب خدارو شکر مشکل مسکن هم حل شد البته برای آقازاده ها نه برای مردم عادی و کم در آمد ما که حقوق مون دو میلیون و پانصد هزار تومنه یواش یواش باید به فکر چادر نشینی باشیم با این اوضاع
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
من و شما باید در طرح ملی خرید اقساطی قبر شرکت کنیم برادر
امیر
۰۲:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
ای خداازشمادروغگوانگذره چراهیچکدوم ازحرفایی که میزنید است نیست اقامارفتیم بنیادمسکن میگن باید۳۰۰میلیون آورده خودتون باشه ۴۰میلیونم الان یجاریزین بحساب دقیقا این آدرس میدم که بیاین پیگیری کنیدشبکه های خبری بیای استان کرمان شهرستان عنبرابادخبرنگاربفرستیدبیان تحقیق کنم آخه تویه شهریه این کوچیکی که یه خونه کامل بخوای بخری حدود۳۰۰_۴۰۰میلیونه چطوری الان باید آورده من مستاجر۳۰۰میلیون باشه اگه ایقدپول داشتم که مستاجر نبودیم بخدادیگه خسته شدیم ازمستاجری چراهیچکس صدای مارونمیشنوه شماروبه همین ماه پیگیری کنیدتکلیف ماروهم روشن کنید
سید
۰۲:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام آقا ما تائید هم شدیم اما هنوز هیچ پیامکی دریافت نکردیم
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
گواهی سکونت یعنی مسخره بازی
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
خیلی ها هم بخاطر نداشتن بنیه مالی نتونستند ثبت نام کنند ..دقیقا مثل قرعه کشی خودرو ..
شما اگه مسلمان هستید و به قیامت اعتقاد داشتید به کسانی مسکن بدید که دقیقا خودتون از اقتصاد و وضع زندگیشون باخبرند
ولی افسوس کو وجدان
یاسان
۰۰:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
الان خودتون فهمیدین این یارو چی گفت؟؟ وام چقدره، آورده اصلی مشتری چقدره، اقساطش چقدره!!!