سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح و کلنگ‌زنی طرح های بنیاد مسکن گلستان با اعتبار بیش از ۴ هزار میلیارد تومان

مدیرکل بنیادمسکن گلستان از افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی در روستا‌های استان با اعتبار ۴ هزار و ۷۴۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان خبر داد.

محمد حسینی در مورد طرح های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در حوزه عمران روستایی گفت: در راستای دهه حساب ۱۰۰ ، از سال گذشته  تا کنون هزار و ۴۲۰ طرح  عمرانی در قالب اجرای طرح‌های هادی روستایی اجرایی شده است که بخشی از آن‌ها به بهره برداری رسیده و تعدادی هم در دست اجرا قرار دارد.

او با اشاره به اعتبار ۲۶۳ میلیارد و ۳۲۱ میلیون تومانی این طرح ها گفت: این اعتبارات در قالب بازنگری طرح‌های هادی، جدول‌گذاری، آسفالت، محوطه‌سازی، بوستان‌های روستایی منظومه‌های روستایی و اشتغال پایدار و ... اختصاص داده شده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: در این بخش ۴۸۰ طرح عمرانی در ۱۷۹ روستا با اعتبار ۸۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد که ۵۳ هزار و ۷۰۰ خانوار از خدمات آن برخوردار خواهند شد.

او گفت:همچنین ۹۴۰ طرح عمران روستایی نیز با ۱۷۸ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان اعتبار در ۳۷۰ روستای استان کلنگ‌زنی می‌شود و ۱۱۱ هزار خانواده روستایی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

حسینی می گوید: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گلستان نیز ۹۵ میلیارد تومان در قالب بهسازی بافت‌های با ارزش و ایمن سازی روستا‌های در معرض خطر به تصویب رسیده است که تا کنون ۴۰ میلیارد تومان در این بخش به استان ابلاغ شده است و امیدواریم تا یک ماه آینده عملیات اجرایی این طرح ها آغاز شود.

 حسینیدر مورد صدور سند مالکیت در روستا‌ها و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفرگفت: در یک سال گذشته ۵ هزار و ۲۴۵ جلد سند با همکاری اداره ثبت صادر شده است و در دهه حساب ۱۰۰ امسال نیز ۲ هزار و ۲۱۹ جلد سند مالکیت به مردم اهدا خواهد شد.

او گفت: یکی دیگر از اقدامات بنیادمسکن  تأمین زمین برای افراد بدون زمین برای ساخت مسکن در روستا‌ها است.

حسینی گفت: در این دهه ۲۰۵ قطعه زمین به مساحت ۵۱ هزار و ۲۵۰ مترمربع به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به زوج‌های جوان، مستاجران و فاقدین مسکن در استان اهدا می‌شود.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان در مورد  افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۵ هزار واحد مسکونی در روستا‌های استان با اعتبار ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در دهه حساب ۱۰۰ امسال گفت: در این ایام ۴ هزار واحدمسکونی با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در روستا‌های استان به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۱۱ هزار واحد دیگر نیز با پیش بینی اعتبار ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

او  همچنین در مورد  اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: با وجود اینکه تکلیف استان در سال نخست اجرای طرح، احداث ۷ هزار واحد روستایی بود، اما با تلاش همکاران بنیاد ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی را در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی، مسکن حمایتی و محرومان و مسکن جوانان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

حسینی گفت: در زمینه مسکن شهری نیز ساخت ۸۴۴ واحد مسکونی در قالب ۸ طرح در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان با اعتبار ۳۶۹ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان اعلام کرد: در مجموع در دهه حساب ۱۰۰ امسال بیش از ۴ هزار و ۷۴۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان طرح در زمینه طرح‌های هادی و عمران روستایی، واگذاری اراضی و احداث مسکن روستایی و شهری در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

او گفت:۸۹۵ میلیارد تومان از این طرح ها قابل بهره برداری است و ۳ هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.