سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش دید افقی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گرد و خاک دید افقی را در شهرهای دوگنبدان،دهدشت، یاسوج،سی سخت،لیکک و منطقه تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر کاهش داده است.

فاطمه پروین زاده گفت: در زمان حاضر میزان دید افقی در شهرهای دهدشت، دوگنبدان و تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر  پنج هزار متر در ایستگاه های یاسوج ۶ هزار متر، سی سخت هشت هزارمتر  و در شهر لیکک به هفت هزار متر رسیده است.

او با اشاره به اینکه سامانه گرد وخاک روز پنجشنبه هجدهم فروردین وارد کهگیلویه و بویراحمد شده می گوید: این پدیده تا فردا در مناطق مختلف استان ادامه دارد و در روز دوشنبه بیست و دوم فروردین به صورت ضعیف در مناطق گرمسیری ماندگار خواهد بود.

دید افقی در شرایط استاندارد ۱۰ هزار متر است.

براساس آمار اعلام شده از سوی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تا پایان نیمه نخست اسفند ماه پارسال  ۴۹ روز کاهش دید افقی به دلیل پدیده ریز در شهرهای مختلف استان ثبت شده است.

براساس  این گزارش شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران با ۱۴ روز رکورد دار کاهش دید افقی به دلیل گرد و خاک  مدت زمان ذکر شده در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

کارشناسان به استفاده از ماسک‌های استاندارد، انجام ندادن حرکات ورزشی در هوای آزاد و بیرون نرفتن از خانه در روزهای با پدیده ریزگرد را توصیه می‌کنند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.