سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نهضت اسلامی افغانستان جنایت در حرم مطهر رضوی را محکوم کرد

نهضت اسلامی افغانستان در بیانیه ای نوشت: از مسئولان و ملت نجیب ایران انتظار می‌رود کما فی السابق با اتخاذ رویکرد حکیمانه، به دفع فتنه و خنثی سازی این نقشه‌های تفرقه‌افکنانه بپردازند.

نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف، حادثه تروریستی در حرم رضوی را محکوم کرد.

در بیانیه نهضت اسلامی افغانستان آمده است: «رویداد وحشیانه‌ی تروریستی که به شهادت دو عالم دین و زخمی شدن یک روحانی دیگر در ماه میهمانی خدا که در حرم رضوی اتفاق افتاد، روح وروان تمامی مردمان مسلمان ایران و افغانستان را جریحه‌دار ساخته وهمه با یک صدا این حادثه المناک و جنایت هولناک را از جمله دسیسه‌هایی دانستند که به هدف ایجاد تنفر مذهبی و دامن زدن به تعارض شیعه وسنی و ایجاد موج بدبینی ها در میان شهروندان ایران علیه مهاجرین افغانستانی ساکن در ایران راه اندازی شده است که از ملت نجیب ایران و مسئولان و مقامات حکومتی ایران انتظار می‌رود کما فی السابق با اتخاذ رویکرد حکیمانه، به دفع فتنه و خنثی سازی این نقشه‌های تفرقه‌افکنانه بپردازند.»

این بیانیه گفته است: «نهضت اسلامی افغانستان معتقد است که ملت ایران و افغانستان نه تنها همسایه هم، بلکه دین، تاریخ و فرهنگ مشترک دارند. لذا مسئولین محترم امور و همه مردم شریف ایران همانگونه که سالیان متمادی در کمال رعایت اخلاق، اصول اسلامی و برادری، پذیرای میلیون ها مهاجر بودند، اجازه نخواهند داد که اینگونه اقدامات خصمانه و هدفمند دشمنان، موجب بروز حساسیت ها و سخت گیریها برای جامعه درد دیده و مهاجر افغانستانی مقیم آن کشور که خود قربانی چنین جنایات وحشیانه در کشور خود بوده و بسیاری از آنان، عزیزان خود را در جنایات تروریستی وحشیانه در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، شفاخانه‌ها، جاده‌ها و بازار، از دست داده اند و طعم تلخ کشتارهای خونین تروریستی را همواره چشیده اند شود.»

نهضت اسلامی افغانستان افزوده است: «امنیت و آرامش سال ها است که از افغانستان رخت بر بسته است و مردم افغانستان سال هااست که طعم تلخ انفجارو و انتحار را می چشد. سال ها است که فرزندان این وطن در مساجد، شفاخانه ها، جاده ها و... سلاخی می شود، در این ماه مبارک از بارگاه الهی می خواهیم که سفاکان و خون آشامانی را که دست به چنین اعمالی می زنند مورد عضب و قهر خویش قرار دهند.»

نهضت اسلامی افغانستان از مقامات و رسانه های جمهوری اسلامی ایران که در نشر گزارش ها و اعلام مواضع، حساسیت موضوع را در نظر گرفته و برخورد هوشمندانه کردند، صمیمانه قدردانی کرد.

فردی تکفیری روز سه شنبه ۱۶ حمل/ فروردین در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا (ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

به دنبال این اقدام حجت‌الاسلام محمد اصلانی و حجت الاسلام دارایی به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند و حجت الاسلام پاکدامن در بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان بستری شد.

هر سه روحانی که هدف این سوء قصد قرار گرفته‌اند از فعالان جهادی و فرهنگی مناطق حاشیه شهر مشهد بوده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.