سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شهر‌های با وضعیت نارنجی کرونایی در خراسان رضوی

بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شش شهر خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و شهرستان نیشابور نیز همچنان در شرایط قرمز کرونایی است.

محمد پهلوان گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شش شهر خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و شهرستان نیشابور نیز همچنان در شرایط قرمز کرونایی است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید_۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهمترین نگرانی مدافعان سلامت را کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و گفت: بردسکن، خلیل آباد، داورزن، فیروزه، کلات، کوهسرخ در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت شهر‌های بینالود، تربت جام و زاوه در شرایط آبی قرار دارد و سایر شهر‌های استان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۴۱۶ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۳۰۲ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۱۶۹ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند گفت: از این تعداد ۱۴۳ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.


بیشتر بخوانید


وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان را ۹۹ بیمار و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد را ۷۷ بیمار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشتر بیماران بدحال، افراد واکسن نزده و یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند.

وی با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته ۷۲۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند گفت: عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه نمایند و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی ها، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در مهار این همه گیری یاری نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.