سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس:

انتخاب مدیران اجرایی با معیار‌های سیاسی همراه نباشد

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: انتخاب مدیران اجرایی در هر دولتی، نباید با معیار‌های سیاسی تنها بکارگیری شوند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با همراهی مدیرعامل شرکت سد و عمران پارس گستر با هدف بازدید از فرآیند اجرایی پروژه آزادراه شیراز _ اصفهان و بررسی نحوه هزینه‌کرد و میزان پیشرفت فیزیکی نسبت به اهمیت تسریع در تخصیص اعتبارات لازم جهت تامین نقدینگی به منظور تکمیل و بهره‌برداری از این عملیات عمرانی تاکید کرد.

علیرضا پاکفطرت گفت: در دهه ۹۰ میزان استهلاک سرمایه‌ها از سرمایه‌گذاری بیشتر بوده است و میزان بودجه کشور در موضوعات عمرانی به طور قابل توجهی اندک است که ما را از دستیابی به زیرساخت‌های عمرانی و توسعه‌ای کشور محروم ساخته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: آبادانی، پیشرفت و توسعه در تمامی ابعاد آن در تمامی نقاط کشور لازم بوده و نیاز است تا ما هم مانند کشور‌های چین، ژاپن، آلمان و دیگر نقاط جهان در زمینه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و همچنین سدسازی و پل‌سازی و ... به شرایط ایده‌آل مدنظر دست پیدا کنیم.

او به مصرف عمده بودجه کشور در زمینه هزینه‌های جاری دولت‌ها اشاره و گفت: متاسفانه ایران با جمعیت ۵ میلیون نفری کارمند دولتی از ۸۰ میلیون نفر جمعیت کل کشور مواجه است، در صورتی که در کشور ژاپن با ۱۳۰ میلیون نفر حدود ۳۶۰ هزار نفر کارمند در بدنه اجرایی دولت نیز کشورشان را خیلی بهتر از ما مدیریت می‌کنند که جالب است عمده مصارف بودجه‌ای ما که باید در امور زیرساخت‌های عمرانی هزینه شود به پرداخت حقوق و دستمزد تعلق می‌گیرد.

پاکفطرت گفت: از بودجه کشور هم صرف پرداخت حقوق بازنشستگان می‌شود و ما حدود ۴ میلیون نفر بازنشسته در کشور داریم که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود تا منابع مالی در نظر گرفته شده پرداخت حقوق آن‌ها پس از پایان دوره خدمت از طریق صندوق‌های بازنشستگی تامین شود که متاسفانه این موضوع هم به دلائل ضعف مدیریتی بعضا از همین بودجه داده می‌شود که در کاهش میزان اعتبارات پروژه‌های عمرانی کشور تاثیرگذار است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: انتخاب مدیران اجرایی در هر دولتی نباید با معیار‌های سیاسی تنها بکارگیری شوند.

به گفته او، توانمندی مهندسی و منابع انسانی بسیار خوبی در استان فارس وجود دارد و تعاملات و رایزنی‌های صورت گرفته در زمینه تامین تجهیزات و ماشین‌آلات نیز بر این قابلیت‌ها افزوده خواهد شد که نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری در بخش جاده‌ای در این منطقه هستیم.

پاک‌فطرت گفت: نباید سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در فارس به هدر برود و در دنیای توسعه یافته نظیر کشور آلمان نیز جاده‌ها را بتنی می‌سازند و بر اساس بلوک‌بندی و استاندارد‌های روز جهانی و بعضا سرعت آزاد به بهره‌برداری می‌رسد که نتیجه تخصص‌گرایی و توان مدیریتی آن کشور در امور عمرانی و زیربنایی دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت تسریع در فرآیند اجرایی آزادراه شیراز _ اصفهان، گفت: این پروژه در ۸ فاز اجرایی برنامه‌ریزی و عملیاتی شده است که تاکنون پیشرفت فیزیکی ۶ فاز اول حدود ۹۰ درصد بر اساس اظهارات مدیران پروژه گفته می‌شود که البته با میزان پیشرفت هزینه‌ای تا تکمیل این آزادراه نیز متفاوت است.

پاکفطرت گفت: فاز ۷ این پروژه هم حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته که در بخشی از عملیات اجرایی آن که با سهم ۱۰ درصدی شهرداری مشترک است، نیازمند همکاری بیشتر و اقدامات سریع‌تری در پیشبرد پروژه به منظور تملک اراضی و مستثنیات و همچنین ساخت پل جهت اتصال به محور حسینی الهاشمی است.

او گفت: شروع فاز ۸ آزادراه شیراز _ اصفهان که از ابتدای جاده قلات تا حوالی خانه زنیان ادامه پیدا می‌کند هم بخش بسیار مهمی از این پروژه ملی است که امتداد مسیر آزادراهی شمال به جنوب کشور را از مرکز استان فارس به استان بوشهر نیز متصل می‌کند.

او گفت: مشکل اصلی این پروژه تامین اعتبارات مالی است و اعداد و ارقام مختلفی جهت تکمیل این پروژه گفته می‌شود که طبق اظهارات مدیرعامل شرکت سد و عمران پارس‌گستر با در نظر گرفتن سهم ۵۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی، ۴۰ درصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و ۱۰ درصدی شهرداری جهت تکمیل پروژه اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی لازم است تا هم میزان بدهی به پیمانکاران پرداخت شود و هم اینکه با عقد قرارداد‌های جدید با شرکت‌های گوناگون بتوانند پروژه را با یک زمان‌بندی مناسبی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: البته در موضوعات عمرانی، زیرساختی در کشور و این پروژه ملی در فارس که حدود ۵۰ سال از ارائه طرح مطالعاتی آن و ۱۲ سال از شروع فاز‌های اجرایی آن می‌گذرد ما اهل شعار و حرف‌های بدون پشتوانه نیستیم و معتقدیم باید تا تکمیل عملیات رویه آسفالت، روشنایی، نصب نیوجرسی، خط‌کشی، نصب تابلو‌ها و علائم ایمنی و دیگر اقدامات فنی و اجرایی لازم از افتتاح نمایشی پروژه جلوگیری کنیم.

پاکفطرت در رابطه میزان بازگشت سرمایه آزادراه شیراز _ اصفهان، گفت: نقاط مختلف در این مسیر به مجموعه‌های گردشگری و مراکز خدماتی‌رفاهی اختصاص پیدا کرده است که با بهره‌برداری از آن و شروع بار ترافیکی در این آزادراه و همچنین کاهش تلفات جاده‌ای و مصارف انرژی و سوخت وسائل نقلیه به میزان قابل توجهی در صرفه‌جویی در منابع کشور نیز بازگشت سرمایه خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.