سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون اروپا: برای اوکراین راهی به سوی اتحادیه اروپا وجود دارد

مقامات اتحادیه اروپا به اوکراین سفر کرده و ضمن دیدار با رئیس‌جمهور این کشور، حمایت خود را از کی‌یف اعلام کردند.

«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا که امروز (جمعه) به اوکراین سفر کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر «بوچا» در نزدیکی کی‌یف گفت که اتحادیه اروپا هر کاری برای حمایت از اوکراین انجام خواهد داد تا قدم‌های لازم را برای تضمین عضویت در اتحادیه اروپا بردارد.

به گزارش رویترز، فون در لاین اتفاقات بوچا را «غیر قابل تصور» توصیف کرد و گفت: این رویداد باعث شد ما «چهره بی‌رحمانه ارتش پوتین» را ببینیم.

فون در لاین پیش‌تر، در قطاری که از بروکسل به کی‌یف سفر می‌کرد به خبرنگاران گفت مهم‌ترین پیام سفر این است که برای اوکراین «راهی به سوی اتحادیه اروپا» وجود دارد. سفر وی به کی‌یف با هدف ارائه حمایت مالی و معنوی به زلنسکی انجام شد.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین در این سفر متعهد شد به اوکراین به عنوان یک کشور دموکراتیک کمک کند تا از جنگ بیرون بیاید.

«جوزپ بورل» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا و «ادوارد هگر» نخست‌وزیر اسلواکی نیز در این سفر به فون در لاین پیوسته‌اند. بورل اعمال تحریم نفتی علیه روسیه را به «فیل بزرگی در اتاق» تشبیه کرد و گفت نگرانی‌هایی در این مورد وجود دارد که در صورت اعمال تحریم قیمت نفت جهش پیدا کند. اقدامی که به گفته او برای اقتصاد اروپا «دردناک» خواهد بود. بورل گفت در مورد صادرات در جلسه روز دوشنبه در بروکسل تصمیم گرفته می‌شود.

گفتنی است اصطلاح «فیل در اتاق» برای مشکلات بزرگی استفاده می‌شود که کسی علاقه ندارد در مورد آن‌ها صحبت کرده یا آن را به چالش بکشد. معضل انرژی در اتحادیه اروپا اخیرا جدی‌تر از قبل شده است.

گرچه اتحادیه تاکنون نفت روسیه را به طور مستقیم تحریم نکرده، اما تأثیر جنگ و تحریم‌های دیگر سبب افزایش شدید قیمت انرژی در قاره اروپا شده است. وزیر اقتصاد آلمان اخیرا از مصرف کنندگان و شرکت‌ها خواسته است تا مصرف خود را کاهش دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.