سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۷۴ مورد بازدید نظارتی یگان حفاطت میراث فرهنگی از آثار تاریخی زنجان در نوروز ۱۴۰۱

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری زنجان گفت:۱۰ گروه یگان حفاظت وظیفه نظارت و پایش آثار تاریخی را در ایام نوروز بر عهده داشتند.

سرهنگ فضلی گفت: در طول تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین سال جاری ۹۷۴ مورد بازدید نظارتی از اماکن تاریخی و گردشگری استان زنجان صورت گرفت.

او گفت: با توجه به حجم بالای بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی، ۱۰ گروه از کارکنان یگان حفاظت در سطح استان با سرکشی  شبانه روزی از محوطه‌های باستانی و اماکن ثبت شده به صورت ویژه در بنا‌ها حضور فعال دارند.

به گفته‌ی سرهنگ فضلی در طول نوروز به منظور جلوگیری از فرصت طلبی سودجویان و حفاران غیرمجاز، بازدید‌های نظارتی از آثار تاریخی-فرهنگی سطح استان افزایش یافت و این بازدید‌ها به صورت محسوس و نامحسوس تداوم خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی سراسر استان به‌صورت گشت‌های نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی در ساعت اداری و غیراداری و به ضرورت گشت‌های شبانه اجرایی می‌شود، اما قطعاً تعداد و پراکندگی آثار تاریخی شناسایی شده در سطح استان و لزوم حفظ و حراست از میراث نیاکان، نیازمند مشارکت مردمی است و بدون حضور آن‌ها این امر میسر نخواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.