سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت آلودگی هوای دو شهر آذربایجان غربی خطرناک و اضطراری است

رییس اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی وضعیت آلودگی هوای شهرهای بوکان و سردشت را خطرناک و اضطراری اعلام کرد.

آوات بازیار گفت: کیفیت هوای این شهرستان به علت ورود ریزگرد‌ها در شرایط اضطراری و خطرناک قرار گرفته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان می گوید: بر اساس اعلام ایستگاه سنجش آلودگی هوای این شهرستان، وجود ذرات معلق و آلاینده‌ها ۴ برابر بیش از حالت نرمال قرار دارد و کماکان در حال افزایش است.

به گفته وی این وضعیت برای تمامی گروه‌های سنی نامطلوب و خطرناک بوده و از مردم خواست تا از تردد‌های غیر ضروری در فضا‌های باز اکیدا خودداری کنند..

وضعیت هوای سردشت به رنگ سیاه و بسیار خطرناک درآمد

خالد بایزیدی گفت: هوای سردشت کاملا ناسالم است و مقدار ذرات موجود در هوا  ۱۰۲۴ میکروگرم در متر مکعب است و این وضعیت تا بعد از ظهر امروز جمعه ادامه دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت می گوید: رنگبندی وضعیت هوا به ترتیب سبز، زرد، نارنجی، قرمز، بنفش و سیاه می باشد که هم اکنون وضعیت این شهر سیاه بوده و تردد حتی برای افراد سالم هم توصیه نمی شود.

وی توصیه کرد از همشهریان درخواست می‌شود تا عادی شدن وضعیت هوا از تردد در بیرون از منزل جدا خوداری فرمایند.

فعال شدن چشمه‌های گرد و خاک در کشور عراق

کامیاب نسب گفت: برابر اخطاریه اداره کل هواشناسی وزش باد و گرد و خاک وارد منطقه ما شده و امشب غلظت ریز گرد‌ها به حداکثر و دید افقی به کمتر از ۲۰۰ متر رسیده است.

رئیس اداره هواشناسی بوکان می گوید: ضمن اینکه متوسط سرعت باد به ۳۵ تا ۴۰کیلومتر بر ساعت رسید. این وضعیت متاسفانه تا فردا صبح ادامه خواهد داشت و از فردا ظهر سامانه بارشی وارد منطقه شده و رگبار‌های باران رفته رفته غبار را تا حدودی خواهد شست.

به گفته وی فردا شنبه نیز سامانه بارشی به صورت رگبار باران در برخی ساعات همراه با رعدوبرق ادامه دارد که با وزش باد همراه است. امّا   بدلیل فعال شدن چشمه‌های گرد و خاک در کشور عراق تا چند روز آینده این پدیده همچنان فعال خواهد بود، ضمن اینکه در طول این مدت دمای هوا کاهش پیدا کرده و تا روز دوشنبه هوای خنکی را تجربه خواهیم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.