سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم تشییع پیکر دومین شهید رمضان/ پیکر طلبه جهادگر در آغوش حرم امام رئوف آرام گرفت +فیلم و تصاویر

پیکر دومین شهید حرم رضوی پس از اقامه نماز در صحن جمهوری حرم مطهر به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع شهید حجت الاسلام دارایی، شهید حادثه  حرم مطهر رضوی با حضور مردم مشهد، زائران و اتباع افغانستانی از محل مهدیه مشهد واقع در خیابان امام رضا(ع) به سمت حرم مطهر رضوی  برگزار شد.

زانران و مجاور مشهدالرضا با سر دادن شهارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس انزجار خود را از استکبار جهانی نشان دادند و حادثه حرم مطهر رضوی و شهید شدن دو روحانی جهادگر حاشیه شهر مشهد را محکوم کردند.

 

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از مراسم تشییع پیکر شهید دارایی در مشهد مقدس


بیشتر بخوانید


حضور خادمین حرم مطهر رضوی در تشییع پیکر شهید دارایی

حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید دارایی در مشهد مقدس

شهادت برای روحانیت یک مساله عادی است

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شهادت برای روحانیت یک مساله عادی است و اساس در روحانیت شهادت است.

او در آیین تشیع دومین شهید حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: شهادت میراثی است که تبار روحانیت از ائمه معصومین(ع) به ارث برده اند و این میراث برای این تبار ثابت شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مردم هم باید بدانند فدایی اول در عرصه این انقلاب و قربانی نخست در همه عرصه ها روحانیان هستند و شهادت دومین روحانی حادثه حرم مطهر، این واقعیت را کاملا ثابت کرد.

آیت الله علم الهدی گفت: با این اتفاقات هم دشمن شناسی مردم بالا می رود و تشخیص می دهند که دشمن در دشمنی خود جدی است و باید مقابل دشمن ایستاد و مقاومت کرد.

ورود پیکر شهید دارایی به جایگاه حرم رضوی

محل تدفین پیکر شهید دارایی در حرم رضوی

پیکر شهید دارایی در حرم رضوی آرام گرفت

پیکر حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی، دومین شهید حادثه حرم امام رضا (ع) روز جمعه پس از اقامه نماز در صحن جمهوری حرم مطهر به خاک سپرده شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، پس از نماز جمعه، بر پیکر شهید دارایی نماز میت را اقامه کرد.

ظهر امروز پیکر این شهید گرانقدر از مهدیه مشهد با حضور گسترده مردم و مسئولان تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.

پیکر شهید دارایی، در کنار شهید اصلانی، دیگر شهید حادثه حرم امام رضا (ع) و در جوار شهدای انفجار حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام محمدصادق دارایی یکی از مجروحان حادثه حرم مطهر رضوی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید کامیاب مشهد بستری بود، عصر دیروز پنجشنبه به مقام والای شهادت نایل شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا (ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد، هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد بوده اند.

در این حمله حجت الاسلام اصلانی و دارایی به شهادت رسیدند، اما حجت الاسلام پاکدامن پس از جراحی در بیمارستان بستری هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
پروانه
۱۶:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
روحشون شاد و قرین رحمت واسعه ی الهی
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
این توطعه دشمنان است لطفا به آن دامن نزنید ماهمه باهم برابر و برادریم
یا زینب
۱۹:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
لعنت خدا بر وهابیت لعنت خدا بر هرچی ضد انقلاب ضد روحانیت هست لعنت صد لعنت
محمد
۰۹:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
همش شايعه است اين فرد نه افغاني است نه ازبك نه از كشور ديگه بلكه صدرصد ايراني و از اهالي اطراف
مشهد يه مهاجر كه ميدونه آخر و عاقبت اين كار در
ايران اعدام است مگر ديوانه است بيخودي كسي را
به قتل برساند حتمأ دليل و علتي داشته
ناشناس
۰۶:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
روحشون شاد . خوش بسعادتشون . رقصی چنین میانه میدانم آرزوست ...
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اللهم ارزقنا العاده فی سبیلک
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اصلا این که افغانی نبود
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
با سلام و احترام
چقدر خوب میشد از تشییع پیکر شهید از شهرک شهید رجایی هم عکس مي گذاشتید. واقعا مردم حاشیه چه گناهی کردن که همیشه تو سایه هستند. شهید بزرگوار داشتن محرومیت زدایی از منطقه انجام میدادن. خوبه همه راه شهدا رو ادامه بدیم. این منطقه دچار مشکلات زیادی هست. چند ساله بزرگان و معتمدین دارن داد نمیزنن مسئولین به داد ما برسید.تو رو خدا صدای ما رو برسونین. اینجا یک بیمارستان هنوز نداره. مردم گناه دارن بخ ا اینجا هم مثل سایر نقاط شهر هم شهید داده هم جانباز هم ایثارگر هم مفقود الاثر . علمی و نخبه و طلبه هم زیاد داره. ولی چه کنیم‌که نقاط منفی هم زیاده که ناشی از سو مدیریت هست. خدا خیرتون بده شما صدای مردم مظلوم باشین.
هستی
۲۱:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مردم ایران چقدر سریع تصمیم میگیرند، لطف کنید اول تحقیق کنید بعد ،تبعید کنید،چطور میتونید با کار اشتباه انتقام یک فرد همه رو متهم کنید،شما ۸سال با عراق جنگیدین اما حالا تمام کشور عراق رو میسازین و برادر خطاب میکنید افغانستانی ها سال هاست تمام کشور شمار رو ساختن کوچه و پس کوچه همه در هر سنگری پشت شما بودن ،در جنگ ۸سال پشت شما رو خالی نکردن این همه شهید دادن ،حالا با یک کاری تهش معلوم نیست ربطی افغانستانی داره یا نه سریع مردم رو تحت تاثیر حرف های ناخوشایند قرار میدهید
نادر
۱۸:۵۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
من نمی دونم چطور این همه آدم وایسادن تا یه جانور سه نفر را چاقو بزند
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
وهابی ها دشمنی شان با شیعه و با اهل بیت است و کشتن شیعه برایشان مباح است چرا از این همه شیعه در کوچه و بازار این سه طلبه را کشته؟ با این سه طلبه چه مشکلی داشته؟
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
روحش شاد
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
200 نفر صهیونیست را بکشید تا کمی تلافی شود
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
روحت شاد شهید عزیز مارا هم دعا کنید
محمد
۱۷:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
وقتی خادمین حرم در کارشان دقت نمیکنند همین است این فاجعه است که در داخل حرم بعد از انهمه هزینه برای امنیت در داخل صحن چاقو به این بزرگی بتوانند وارد کنند
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بهتر در این مورد خواص بجای مرگ بر امریکا و ....مسولین توضیح بدهند چگونه یک طبعه خارجی غیر قانونی وارد کشور شده ،شش ماه با کمک هم وطنانش زندگی کرده تحت تاثیر فرقه تکویری قرار گرفته و شجاعت این را پیدا کرده که در مقدس ترسن و امن ترین نقطه ایران عالی ربطه ترین شخصیت های عامه مردم را ترورکنه.... چه شده که یک افغانی اجازه پیدا می کند سه رو حانی را ترور کند....یعنی واقعا جان ما مردم ایران اینقدر در مقابل ملیتهای دیگر حقیر است
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ناراحت کننده بود
خدا رحمتش کنه
جوون مملکت
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
خوشا به سعادتشان مستقیم و بدون واسطه رفتند در آغوش پروردگار و نزد حضرت حق به چه زیبایی زندگی جاویدانشان را شروع کردند و به مهمانی امامان شهیدشان میروند.
فرهاد
۱۶:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
به خانواده محترمشان تسلیت عرض می‌کنم
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
لا اقل اسم و سن این بزرگوار رو بنویسید .
M.M
۱۶:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
افغانی های بدون هویت باید اخراج شوند....ما با افغانستانی های خوب،مشکلی نداریم...دوست و برادر و برابریم...اما با افغانی های بدون هویت مشکل داریم....
علی
۱۵:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
خوش به سعادتش
خوش به حالش
روحش شاد شاد
اکبری
۱۹:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ترویست وهاب اهل ازبکستان بود الان یک عده می خواند بین ایران و افغانستان را بهم بزنند
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
چرا اینقدر تشییع این شهید بزرگوار خلوت هست؟ یعنی مردم مشهد و زوار برای تشییع امروز نیامدند؟
یا اینکه از زاویه دید عکس برداری خبرنگار اینگونه نشان میده؟؟
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا کجاش خلوته؟:/ یه چیزایی میگیدا
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
والا انگار خلوت از نظر هرکسی فرق داره :|||تو به چی میگی خلوت وحدانا
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
حتما زاویه دید عکاس،اینطور بوده.
در ضمن مهم اینه که اون زیر راحت راحت باشه که هست...
روحش شاد
خدا عاقبت زن و بچه شو بخیر کنه
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اشتباه نکن
ناشناس
۰۴:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
واسه چی بیان؟
ناشناس
۰۴:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
نه من تو مراسم شرکت کردم خیلی جمعیت اومده بود خیلی باشکوه برگزار شد این عکاسش حوصله ندلشته همون اول چند عکس قبل از شروع مراسم گرفته و رفته پیکارش یا حرفه ی نبوده یا خواب ش میاومده اگه دقت کنی تابوت شهید رو دست مردم نیست و داخل حسینیه هست و هنوز مراسم شروع نشده
محسن
۱۵:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ما نمیگیم افغانی ها بد هستن
ولی ازشون سوء استفاده میشه در ازای دریافت مبلغی خیلی راحت هرکاری که ازشون خواستن انجام میدن و به عاقبت کار فکر نمیکنن
رفتارشون قابل کنترل نیست
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تبعه ازبکستان بوده نه افغانستان
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
روحش شاد
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آفاغنه راهرچه زودتر ازخاک مقدسمان ایران بزرگ اخراج کنید
حامد بهزادی
۲۳:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ما نژاد پرست نیستیم بازیچه ی دست رسانه های امریکایی هم نیستیم .... اون روز که شهید خلیلی رو کشتن یا شهید تولایی رو ..... اون روز شما و امثال شما نگفتید اراذل و اوباش رو از کشور اخراج کنید ..... حالا دایه ی مهربون تر از مادر شدید ..... برادران افغانی حسابشون از مزدوران صهیونیست جداست ..... انتقاممون رو در تل آویو گرفتیم
ناشناس
۰۳:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
یک فرد نماینده یک قوم نیست. اینهمه شهدای مدافع حرم افغانستانی داریم. کاش به جای نژاد، توجه‌مون رو به تفکرات این قاتل سوق بدیم.
ناشناس
۰۴:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
دشمنان ما سعی و تلاششون این هست که بین قومیت ها و ملیت ها و مذاهب دینی اختلاف ایجاد کنند طبق گفته رهبری ما باید بصیرت داشته باشیم و بفهمیم نقشه دشمن از این ترورها و فتنه ها ایجاد اختلاف و درگیری داخلی و خارجی هست تا بتواند به اسلام و کشورمان ضربه وارد کند . این دلیل نمیشود که چون یک وهابی تکفیری نجس العین شیطان پرست زیر نظر غرب و صهیونیست ها دست به ترور میزند ما بگوییم بقیه هم همین افکار رو دارند باید کشور را ترک کنن . هدف دشمن همین هست که ما با حرفها و پیام هامون به جان هم بیافتیم. اگر نه بین افغانها ما سپاه فاطمیون را داریم اینها سربازان اسلام و امام زمان هستن
شما اگه به صدر تاریخ نگاه کنی میبینی در زمان امام حسین علیه السلام دشمنان بین عربها و مسلمانان ایرانی اختلاف شدیدی ایجاد کردند که نتیجه ش به ضرر اسلام تمام شد
ناشناس
۰۴:۵۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
دشمنان ما سعی و تلاششون این هست که بین قومیت ها و ملیت ها و مذاهب دینی اختلاف ایجاد کنند طبق گفته رهبری ما باید بصیرت داشته باشیم و بفهمیم نقشه دشمن از این ترورها و فتنه ها ایجاد اختلاف و درگیری داخلی و خارجی هست تا بتواند به اسلام و کشورمان ضربه وارد کند . این دلیل نمیشود که چون یک وهابی تکفیری نجس العین شیطان پرست زیر نظر غرب و صهیونیست ها دست به ترور میزند ما بگوییم بقیه هم همین افکار رو دارند باید کشور را ترک کنن . هدف دشمن همین هست که ما با حرفها و پیام هامون به جان هم بیافتیم. اگر نه بین افغانها ما سپاه فاطمیون را داریم اینها سربازان اسلام و امام زمان هستن
شما اگه به صدر تاریخ نگاه کنی میبینی در زمان امام حسین علیه السلام دشمنان بین عربها و مسلمانان ایرانی اختلاف شدیدی ایجاد کردند که نتیجه ش به ضرر اسلام تمام شد
هادی
۱۴:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام علت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام صبح بخیر
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
افغانی خاک ایران را ترک کنند سریع
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
خدا لعنت کند وهابیون تروریست را .ما شیعه های افغانستانی حامی ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آره تو راست میگی
علی اکبر
۱۶:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
پس چی راس میگه دیگه .ببین چقدر شهید فدای تو و ملت ایران کردن بعد نظر بده .اول ببینین واقعا افغانی بوده ‌.
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تبعه ازبک بوده نه افغانستان
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مردم ایران کارمند و کارگر و شغل آزاد مالیات می دهند تا افغانی خائن و فراری در ایران رایگان تحصیل کنند و درمان بشوند و اصلا هیچ ایرانی این حق را ندارد بگه روی چشمانشان ایرو هستند. اگر هم یک ایرانی به آنها خورده سریع فیلم می گیرند که ایران حقوق ما ضایع شد و مظلوم نمایی در حد جام جهانی. ولی اگر این جمعیت به اصلاح مهاجر یک ایرانی را بکشند از وحدت ایرانی و افغانی و ... می گویند .
مسعود
۱۸:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
لازم نکرده حامی ما باشی ، غیرت داری برگرد کشورت و آباد کن
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تعداد اففغانیها در فضای مجازی ایران هم زیاد شده خیلی خطرناک هست
عباسی
۲۲:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ما افغانستانی ها را به فاطمیون قهرمان می شناسیم .بعضی از افغانستانی ها از ما ایرانی ها ولایت مدار تر هستند
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
چرا علت حادثه بیان نمیشه