سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضربه مغزی بیشترین علت مرگ در تصادفات

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: بیشترین علتی که باعث جان‌باختن سرنشینان خودروها می‌شود، ناشی از ورود ضربه به سر و در نهایت ضربه مغزی شدن است .

سرهنگ اصغر زارع گفت: در فرایند استفاده از کمربند ایمنی، دو عنصر «اجبار» و «اختیار» حاکم است که این دو باید مکمل همدیگر باشندچون بیشترین علتی که باعث جان باختن سرنشینان خودرو‌ها می‌شود، ناشی از ورود ضربه به سر و در نهایت ضربه مغزی شدن آنان است.

دلیل این تفاوت در بستن یا نبستن کمربند ایمنی راننده و سرنشینان حین وقوع حادثه است که بیشتر رانندگان تنها به دلیل اجبار قانونی کمربند ایمنی می‌بندند، در عین حال شاهد هستیم در یک خودروی دارای سرنشین، تنها راننده از کمربند استفاده می‌کند و سایر سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند که این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست و برابر قانون، راننده و سرنشینان همگی باید به طور کامل از کمربند ایمنی استفاده کنند.

او در توصیه به سرنشینان و رانندگان گفت: نباید به این روند ادامه دهیم که سرنشین تخلف کند و راننده جریمه شود و راننده تصادف کند و سرنشین کشته شود؛ رانندگان حین تردد با وسایل نقلیه باید از کمربند ایمنی استفاده کنند و در صورت همراه داشتن سرنشین، سرنشینان خود را به استفاده از کمربند ایمنی ملزم کنند.


منبع:ایمنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.