سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت دستگاه بارگذاری پی‌های سازه‌ای برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: برای نخستین بار در کشور، دستگاه بارگذاری پی‌های سازه‌ای تا مقاومت ۲۰۰ تن در این دانشگاه طراحی و ساخته شد.

آقای خیری گفت: مهدی زمانی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد توانست برای نخستین بار در کشور دستگاه بارگذاری متقارن و نامتقارن پی‌های سازه‌ای و شمع‌ها را تا مقاومت ۲۰۰ تن طراحی نمایند.

این طراحی در شرکت دانش بنیان نیز به ثبت رسیده است.

از آنجایی که نبودن چنین دستگاهی در کشور و به خصوص در چهارمحال و بختیاری کاملا مشهود بود، اعضای هیات علمی در گروه عمران پس از تحقیقات فراوان موفق به طراحی و ساخت این دستگاه شدند که می‌تواند علاوه بر اشتغال زایی، برای دانشگاه نیز درآمد خارج از شهریه جذب کند.


بیشتر بخوانید


دستگاه بارگذاری متقارن و نامتقارن پی‌های سازه‌ای برای عموم پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی رشته عمران و تمامی پژوهشگران قابل استفاده و بهره برداری علمی است.

طراح و سازنده این دستگاه، به دلیل این که دستگاه‌های موجود در کارگاه‌های عمران و مکانیک توان بارگذاری کمتر از ۱۰ تن را دارند و آزمایش نمونه‌های در حد واقعی و بزرگ عملا در چهارمحال و بختیاری امکان پذیر نبود، لذا با طراحی و ساخت این دستگاه توان بارگذاری را به ۲۰ برابر افزایش داده و به نتایج نزدیک به واقعیت دست یافتیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.